تور کربلا

ساخت وبلاگ

کربلا در قرآن

وقتی که برای تور کربلا در این سایت مطلب آماده می کردم به ذهنم رسید که آیا درباره کربلا در قرآن نیز نشانه ای و یا صحبتی شده است یا خیر به همین خاطر مطلب تور کربلا را رها کردم و به جستجوی اینترنتی برای رسیدن به جواب که در قرآن درباره کربلا چیزی پیدا می کنم یا خیر .

در این میان به این مطلب با عنوان کربلا در قرآن دست یافتم که آنرا برای شما دوستان که قرار است به زودی از تورهای کربلا ی ما استفاده کنید آنرا بازگو کنم.


<<فَلَمَّا أَتاها نُودِیَ مِنْ شاطِئِ الْوادِ الْأَیْمَنِ فِی الْبُقْعَةِ الْمُبارَكَةِ مِنَ الشَّجَرَةِ أَنْ یا مُوسى إِنِّی أَنَا اللَّهُ رَبُّ الْعالَمینَ>>.[۳]

به سند معتبر از حضرت امام صادق علیه السلام منقول است كه: بقعه هاى زمین بر یكدیگر فخر كردند، پس زمین كعبه فخر كرد بر زمین كربلا، و حق تعالى به آن وحى فرستاد كه: ساكت شو و فخر مكن بر زمین كربلا كه آن بقعه مباركى است كه ندا كردم موسی (حضرت موسی علیه السلام) را در آن جا از درخت.

ثبت نام تور هوایی کربلا از تهران

در حدیث معتبر دیگر فرمود كه: شاطى وادى ایمن كه خدا یاد كرده است در قرآن، فرات است؛ و بقعه مباركه، كربلا است؛ و درخت نوربخش كه او دید، نور محمد صلى الله علیه و آله و سلم بود كه در آن وادى بر او ظاهر گردید.[۴]

<<كهیعص>>.[۵]

بسیاری از مفسران قرآن کریم معتقدند كه آیه <<كهیعص>> كه از حروف رمزی و مقطعه در قرآن است به ماجرای كربلا و شهادت امام حسین علیه السلام اشاره كرد. دلیل این مفسران بر ارتباط آیه <<كهیعص>> با ماجرای كربلا، روایتی از <<سعد بن عبدالله قمی>> است كه در كتب روایی از جمله <<كمال الدین و تمام النعمة>> شیخ صدوق (متولد نیمه اول قرن چهارم هجری) و <<الاحتجاج>> مرحوم طبرسی (متولد نیمه اول قرن ششم هجری) آمده است. از كتاب های متأخر نیز می توان به <<تفسیر البرهان>> سید هاشم بحرانى و <<بحارالانوار>> علامه مجلسی اشاره كرد كه این روایت در آن ها ذكر شده است.
ثبت نامتور کربلا هوایی از تهران
بر پایه این گزارش، سعد بن عبدالله قمی نقل می كند كه در خدمت امام حسن عسکری علیه السلام بودم و فردی از تأویل آیه كهیعص سئوال كرد. امام عسكری علیه السلام فرمود كه از فرزندم <<مهدی>> پاسخ را دریافت كنید. آن گاه امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف فرمودند: <<هذه الحروف من أنباء الغیب، أطلع الله علیها عبده زكریا علیه السلام، ثم قصها على محمد صلى الله علیه و آله، و ذلك أن زكریا سأل ربه أن یعلمه أسماء الخمسة، فأهبط علیه جبرئیل فعلمه إیاها، فكان زكریا إذا ذكر محمداً و علیاً و فاطمة والحسن سُرِّی عنه همّه، وانجلى كربّه، و إذا ذكر الحسین خنقته العبرة و وقعت علیه البهرة! فقال ذات یوم: یا إلهی! ما بالی إذا ذكرت أربعا منهم تسلیت بأسمائهم من همومی، و إذا ذكرت الحسین تدمع عینی و تثور زفرتی؟! فأنبأه الله تعالى عن قصته، و قال: (كهیعص) فالكاف اسم كربلاء، والهاء هلاك العترة، والیاء یزید و هو ظالم الحسین علیه السلام، والعین عطشه، والصاد صبره.>>
تور کربلا هوایی در اسفند
ماجرا از این قرار است كه حضرت زکریا علیه السلام از پروردگارش درخواست كرد كه <<اسماء خمسه طیبه >> را به وی بیاموزد. خداوند متعال، جبرئیل امین را بر او فرو فرستاد و آن اسماء را به او تعلیم داد.

حضرت زكریا علیه السلام هنگامی كه نام های محمد صلی الله و علیه و آله سلم، علی علیه السلام، فاطمه سلام الله علیها و حسن علیه السلام را یاد می كرد، اندوه و ناراحتی اش برطرف می شد و گرفتاریش از بین می رفت. امام هنگامی كه از حسین علیه السلام یاد می كرد، بغض گلویش را می فشرد و مبهوت می شد. به همین دلیل روزی از خداوند سبب این اندوه و ناراحتی را جویا شد و گفت: بارالها! چرا وقتی آن چهار نفر را یاد می كنم، آرامش می یابم و اندوهم برطرف می شود، اما وقتی حسین را یاد می كنم، اشكم جاری و ناله ام بلند می شود؟
ثبت نام تور کربلا هوایی در فروردین
خدای تعالی او را از داستان شهادت امام حسین علیه السلام آگاه كرد و فرمود: <<كهیعص >>! <<ك>> نام كربلا و <<ه>> اشاره به كشته شدن عترت طاهره دارد. <<ی>> اشاره به نام یزید دارد كه بر حسین علیه السلام ظلم كرد و <<ع>> اشاره به عطش و تشنگی آن امام و <<ص>> نیز نشان صبر و مقاومت ایشان است.[۶]

ثبت نام تور هوایی کربلا از تهران

منبع :wiki..ahlolbait.com

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 202 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 23:38

تور هوایی کربلا عید نوروز 95

تور هوایی کربلا از تهران تا عتبات عالیات مأوای شیعیان جهان

راحت ترین و امن ترین وسیله مسافرت هواپیما می باشد هواپیما فاصله شهرها و کشورها را کوتاه می کند و رضایت از سفر را بالا می برد . وقتی که به سفر زیارتی کربلا می خواهید بروید مطمئنا بهترین وسیله سفر را باید انتخاب کنید تا به آسایش بیشتری برای زیارت اماکن مقدسه کربلا نجف کاظمین و سامراء برسید.

تور کربلا به صورت هوایی می تواند خاطر دلنشینی از زیارت امام حسین ع و تور هوایی کربلا برای شما به ارمغان بیاورد. شما یک هفته می خواهید بروید کربلا و نجف برای زیارت خب اینکه یک ساعته برسید کربلا بهتره یا اینکه بیست و چهار ساعته ! مسلما تور هوایی کربلا راحت می باشد.

تور هوایی کربلا VIP اسفند 94 و فروردین 95

تور هوایی کربلا با هتل های درجه الف.......

اقامت به مدت 7 شب و 8 روز.......

5 شب در کربلا و 2 شب در نجف........

هتل های برج الصفا،نور النجف،قصروالعباس،قصروالمولا و سایر هتل های درجه الف دیگر...

*********************************************

تور کربلا ویژه نوروز 95.تور کربلا.تور کربلا بهمن ماه 94.تور کربلا بهمن.تور کربلا بهمن 94

تور زیارتی نجف و کربلا درجه1

همراه با صبحانه ناهار شام.....

گشت های زیارتی.....

بیمه،ویزا......

همراه با همراهی مدیر کاروان ، مداح و آشپز ایرانی.......

و...

*************************************

تور هوایی زیارتی نجف ویژه زمستان

تور هوایی کربلا با بهترین ایرلاین ها......

تور زیارتی کربلا و نجف با هتل های تاپ درجه الف......

*******************************

تذکرات و مدارک مورد نیاز:

اصل پاسپورت و 2 قطعه عکس رنگی 4*3 زمینه سفید.

تور ها زیر نظر کارگزاران حج و زیارت و سازمان گردشگری صورت میگیرد.

در هتل های کربلا و نجف اتاق یکنفره وجود ندارد ودر صورت درخواست هزینه آن حساب میشود.

هزینه خروج از کشور و ورود به کشور عراق به عهده مسافر میباشد.

تور های زیارتی کربلا و نجف فقط هر 5شنبه انجام میگیرد.

تور های زیارتی خود را با سعادت سیر تجربه کنید.

سعادت سیر مجری مستقیم تور های زیارتی میباشد.

تور اقساطی کربلا را از ما بخواهید

سعادت سیر گیتی

تماس با...........................................43674367

کانتر مربوطه آقای صبوری

تماس........................................09372100835

کلمات کلیدی :

تور هوایی کربلا از تهران تور هوایی کربلا و نجف تورکربلا تور کربلا تور کربلا آبان95 تور کربلا اردیبهشت 95 تور کربلا از تهران تور کربلا با هواپیما تور کربلا فروردین 95 تور کربلا نوروز95 تور کربلا هوایی تور کربلا هوایی از تهران تور کربلا هوایی تهران تور کربلا هوایی قیمت تور کربلا و نجف تور کربلا و نجف با هواپیما تور کربلا و نجف هوایی زیارت زیارت کربلا قیمت تور عتبات قیمت تور عتبات با هواپیما قیمت تور هوایی کربلا قیمت تور کربلا قیمت تور کربلا با هواپیما قیمت تور کربلا هوایی قیمت تور کربلا و نجف کربلا انواع تور کربلا ویژه نوروز . کربلا تعطیلات عید.امام حسین تور ارزان قیمت کربلا 95 تور اقساطی کربلا تور زمینی کربلا تور زیارتی به کربلا تور زیارتی عتبات عالیات با هواپیما تور زیارتی کربلا تور عتبات تور عتبات عالیات تور عتبات عالیات هوایی تور عتبات هوایی تور نجف و کربلا با هواپیما تور نوروزی کربلا تورهای زیارتی کربلا تورهای هوایی کربلا.تور کربلا اسفند 94 و فروردین 95ماه 94 . تور هوایی عتبات عالیات تور هوایی کربلا

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 210 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 10:57

تور کربلا هوایی

در این مطلب برای بالا بردن درک و فهم عزیزانی که قرار است به زودی با یکی از انواع تورهای کربلا ی معلی ما به زیارت حضرت سیدالشهدا نائل شوند ، به این موضوع اشاره می کنیم که جمله معروف امام حسین ع در کربلا که فرمودند << اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید >> چه بوده است.

تور کربلا از تهران تا نجف و کربلا

امام حسین در کربلا : اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید

ثبت نام تور هوایی کربلا از تهران

اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید !!!

امام حسین (ع) در روز عاشورا، تمام یاران خود را از دست دادند، شمر و لشکریانش سوی خیمه ها حمله ور شدند امام بر شمشیر خود تکیه دادند و فرمودند: << اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید >> . منظور امام حسین (ع) از بیان این سخن را در ادامه بخوانید.

واژه <<احرار>> جمع <<حُر>> به معنای کسی است که برده نباشد. اهل لغت معتقدند ریشه اصلی <<حُر>> به معنای رمل و ماسه خالص است که آمیخته با چیز دیگر نیست؛ به همین جهت به کسی که برده نیست حُر می گویند، گویا شخص حُر از آمیخته شدن به بردگی مبرا است.[۱] شاید به همین جهت معنای دیگر حُر را <<کریم>> (داشتن کرامت) بیان کردند.[۲] بنابر این، کلمه <<حُر>> یا <<احرار>> اگر به صورت مطلق استفاده شود می تواند به معنای کسی باشد که در صفات و خصال انسانی کاملا خالص است و در وجود او هیچ گونه آمیختگی به اخلاق غیر انسانی وجود ندارد؛ اما روشن است که مقصود امام حسین علیه السلامَ در این جمله، معنای مطلق نیست؛ زیرا اولا: افرادی که در مقابل امام (ع) بودند قابلیت چنین خطابی را نداشتند؛ ثانیا: قیدهای که در سخن امام (ع) وجود دارد محدوده معنا را مشخص می کند.

ثبت نام تور هوایی کربلا از تهران


توضیح این که: امام حسین (ع) در روز عاشورا پس از آن که همه یارانش به شهادت رسیدند، به تنهایی مشغول نبرد بودند، تیرها و نیزه ها از هر سو بدن مبارک امام را نشانه می گرفتند، در این هنگام لشکر انبوهی به فرماندهی شمر بن ذی الجوشن، بین امام و خیمه های آن حضرت فاصله شدند و قصد حمله به خیمه های امام را داشتند، امام (ع) فرمود: ای پیروان شیطان (آل ابی سفیان)[۳] اگر دین ندارید و از قیامت نمی هراسید، در دنیایتان آزاده باشید و اگر فکر می کنید عرب هستید به اصل و نسب خودتان برگردید و ... تا من زنده هستم به خیمه ها حمله نکنید.[۴]
در این جمله امام اولا: حریت در دنیا[۵] را از آنان خواسته؛ یعنی رعایت اخلاق و قوانین عمومی جنگ ها را که در میان همه اقوام جهان معتبر است. ثانیا: آن ها را به رعایت برخی اخلاق نیک عرب ها دعوت نمودند و به عبارتی چنین فرمودند که اگر مسلمان نیستید، عرب که هستید! پس چرا قوانین پذیرفته شده در جامعه عربی را زیر پا می گذارید؟!
خلاصه این که هر جامعه ای -چه دین دار و چه بی دین- برخی ویژگی های مثبت وجود دارد .

ثبت نام تور کربلا از تهران کرج شهریار


در بین عرب ها نیز حتی قبل از اسلام با وجود تمام نکات منفی، نکات مثبتی چون عدم تعرض به زنان و کودکان تا پایان جنگ ،وجود داشته است که عمل به آن، نوعی آزادگی به شمار می آمد. امام (ع) نیز ایشان را به همین آزادگی دعوت می نمود.
منبع: اسلام کوئست

ثبت نام تور کربلا از تهران کرج شهریار

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 182 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 12:52

تور کربلا اسفند ماه 94 به صورت ویژه با بهترین پروازهای داخلی از تهران به مقصد عتبات عالیات عراق به مدت 8 روز و 7 شب در بهترین و نزدیکترین هتل های کربلا نجف اشرف به همراه زیارت اماکن مقدسه کاظمین و سامراء - مجری برگزاری انواع تورهای کربلا هوایی زمینی و ان شاءالله در آینده قطار

تور کربلا اسفند ماه 94

تور کربلا فروردین ماه 95 از تهران

تور هوایی کربلا با هتل های درجه الف.......

اقامت به مدت 7 شب و 8 روز.......

5 شب در کربلا و 2 شب در نجف........

هتل های برج الصفا،نور النجف،قصروالعباس،قصروالمولا و سایر هتل های درجه الف دیگر...

*********************************************

تور کربلا هوایی

تور زیارتی کربلا نجف- عتبات عالیات با هواپیما

همراه با صبحانه ناهار شام.....

گشت های زیارتی.....

بیمه،ویزا......

همراه با همراهی مدیر کاروان ، مداح و آشپز ایرانی.......

و...

*************************************

تور نجف اشرف هوایی ویژه عید نوروز

تور کربلا عید نوروز

تور هوایی کربلا با بهترین ایرلاین ها......

تور زیارتی کربلا و نجف با هتل های تاپ درجه الف......

*******************************

تذکرات و مدارک مورد نیاز:

اصل پاسپورت و 2 قطعه عکس رنگی 4*3 زمینه سفید.

تور ها زیر نظر کارگزاران حج و زیارت و سازمان گردشگری صورت میگیرد.

در هتل های کربلا و نجف اتاق یکنفره وجود ندارد ودر صورت درخواست هزینه آن حساب میشود.

هزینه خروج از کشور و ورود به کشور عراق به عهده مسافر میباشد.

تور های زیارتی کربلا و نجف فقط هر 5شنبه انجام میگیرد.

تور های زیارتی خود را با سعادت سیر تجربه کنید.

سعادت سیر مجری مستقیم تور های زیارتی میباشد.

تور اقساطی کربلا را از ما بخواهید

سعادت سیر گیتی

تماس با ما برای تور کربلا :

67 43 67 43 021

53 88 54 88 021

835 2100 0937

آقای صبوری

7100 749 0935

آقای والی نژاد

ساعات تماس

9 صبح تا 7 بعد از ظهر

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 209 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 12:52

تور کربلا فرودین 95 - از همین حالا برنامه ریزی کنید

هر چند که انواع تورهای کربلا در ابتدای عید نوروز که مصادف با نیمه اول فروردین ماه است با تراکم و شلوغی بیش از حد مواجه می شود اما در نیمه دوم فروردین با فروکش کردن نسبی تب و تاب مسافرت های ایرانی ها می توان تورهای کربلا با کیفیت و قیمت پایین تر از عید را پیدا کرد.

پس اگر شما هم در تعطیلات عید نوروز موفق به سفر زیارتی کربلا نشدید می توانید برای نیمه دوم فرودین به فکر یک سفر زیارتی عتبات عالیات باشید.

,

راحتی و اطمینان خاطر در تور کربلا را با ما تجربه کنید

عتبات عالیات که از اماکن متبرکه کشور عراق بعد از شهرهای مقدس مکه و مدینه دومین زیارتگاه مسلمانان سرار جهان است که سالانه کاروان های زیارتی با تور کربلا به این مکان مقدس سفر میکنند

بیش از یک دهه تجربه در زمینه برگزاری تور های زیارتی و توریستی به ما این جرات را داده تا اعلام کنیم تور کربلا تخصص ماست و با برگزاری تور کربلا اقساطی شرایطی را فراهم آوردیم تا همه کسانی که آرزوی زیارت کربلا را دارند بتوانند حضور در این سرزمین معنوی را تجربه کنند

اینک با کمال افتخار باطلاع کلیه مشتاقان تور کربلا می رساند که با استعانت از الطاف الهی و با پشتکار همکاران و پس از طی مراحل متعدد و هماهنگی با مسئولین داخلی و خارجی تور کربلا اقساطی هر هفته برگزار میشود

برای اطلاع از شرایط تورکربلا و نجف بصورت اقساطی با ما تماس بگیرید

تور کربلا

  • سعی ما بر این است که مشتری مدار باشیم چرا که هزینه تبلیغات گرانتر از مشتری مداری میباشد و مشتریان ثابت سرمایه ما هستند
  • حتی الامکان از بین هتل های کربلا هتل هایی که کاملا روی آن تسلط داریم با توجه به رضایت مسافران گذشته به شما معرفی میکنیم
  • سرویس استقبال و بدرقه (ترانسفر) فرودگاهی در تمامی تور کربلا برای راحتی مسافران ارائه میشود
  • برنامه های زیارتی ، تامین حمل و نقل ، مسکن ، تغذیه ، بیمه ، همراهی مدیر راهنما به همراه روحانی و یا مداح ،اخذ روادید و اقامت از خدمات ارائه شده در تور کربلا میباشد.
  • تور های کربلا با مدت زمانی سه روزه بصور ت انفرادی برگزار یشود

سعادت سیر مجری مستقیم تور کربلا و نجف
زیر نظر سازمان میراث فرهنگی
با شماره ثبت 399385


تور کربلا
لطفا به ما زنگ بزنید از شنیدن صدای شما خوشحال می شویم

خط تلفن ویژه دفتر تهران
88 744 777 ده خط
ساعات کاری ما 9صبح الی 6بعد ظهر
تماس خارج ساعات کاری
0919 911 6569 خانم جامی
چنانچه در مورد تور کربلا و هتل های آن و یا ... سوال و یا نیاز به مشاوره دارید از ساعت 6بعدظهر الی 12 شب تماس بگیرید با موبایل بنده راهنمایی شما افتخار ماست 0919 911 6569 جامی

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 198 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 2:25

ثبت نام تور کربلای معلی عید

اگر شما هم جزو آندسته از کسانی هستید که می خواهی شب عید یا در ایام تعطیلات عید نوروز امسال در کربلا و نجف باشید . باید از آخرین فرصت ها برای ثبت نام تور کربلای معلی عید امسال نهایت استفاده را ببرید و الا هرچه که به ایام عیدنوروز نزدیکتر می شویم امکان تهیه یک تور کربلای مناسب را از دست خواهید داد.

ثبت نام تور کربلای معلی عید امسال

برای ثبت نام تور کربلا کلیک کنید.

کارشناسان آژانس مسافرتی ما که تخصصشان برگزاری تور کربلا می باشد با شماره تلفن های زیر به صورت کامل تمام اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهند. اصلا از نگران این نباشید که شاید سوال شما مهم باشد یا نه و یا اینکه اصلا سوال شما چقدر می تواند وقت گیر باشد و یا ملاحضات دیگری که باعث می شود شما تماس نگیرید . ما به شما اطمینان خاطر می دهیم که در کمال خوشرویی و سعه صدر به سوالات شما جواب خواهند داد.

تماس با ما برای تور کربلا :

67 43 67 43 021

53 88 54 88 021

835 2100 0937

آقای صبوری

7100 749 0935

آقای والی نژاد

ساعات تماس

9 صبح تا 7 بعد از ظهر

کلمات کلیدی تور کربلا هوایی :

انواع تور کربلا ویژه نوروز . کربلا تعطیلات عید. تور کربلا تور کربلا آبان تور کربلا اردیبهشت تور کربلا از تهران تور کربلا با هواپیما تور کربلا فروردین تور کربلا نوروز تور کربلا هوایی تور کربلا هوایی از تهران تور کربلا هوایی تهران تور کربلا هوایی قیمت تور کربلا و نجف تور کربلا و نجف با هواپیما تور کربلا و نجف هوایی زیارت زیارت کربلا قیمت تور عتبات قیمت تور عتبات با هواپیما قیمت تور هوایی کربلا قیمت تور کربلا قیمت تور کربلا با هواپیما قیمت تور کربلا هوایی قیمت تور کربلا و نجف کربلا-امام حسین تور ارزان قیمت کربلا.تور اقساطی کربلا تور زمینی کربلا تور زیارتی به کربلا تور زیارتی عتبات عالیات با هواپیما تور زیارتی کربلا تور عتبات تور عتبات عالیات تور عتبات عالیات هوایی تور عتبات هوایی تور نجف و کربلا با هواپیما تور نوروزی کربلا تورهای زیارتی کربلا تورهای هوایی کربلا.تور کربلا اسفند ماه . تور هوایی عتبات عالیات تور هوایی کربلا تور هوایی کربلا از تهران تور هوایی کربلا و نجف تورکربلا

95-96 97-98-99

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 168 تاريخ : يکشنبه 25 بهمن 1394 ساعت: 4:51

تاريخچه بقعه و آستان عسكريين در سامرا


سامرا با نام و یاد امام هادی سلام الله عليهما و پدر حضرت ولی عصر عج ، امام حسن عسکری ع شناخته شده و بخاطر مرقد های مطهر این دو بزرگوار مکانی مقدس برای ما شیعیان می باشد.

 تاريخچه بقعه و آستان عسكريين در سامراء عراق

تور کربلا از تهران تا نجف و کربلا


امام هادي(عليه السلام) علي بن محمد بن علي بن موسي الرضا در دوم رجب 214 در قريه ابواء نزديك مدينه به دنيا آمد و در عصر متوكل، براساس اجبار او، در 243 ق از مدينه رهسپار سامراء شد. زيرا شنيده بود كه در مدينه پيروان و طرف داراني يافته و او را امام مي دانند.1

آن حضرت در مسير راه خود ابتدا وارد بغداد شد و مورد استقبال فراوان قرار گرفت و آن گاه به سامراء رفت. ايشان در طول دوران امامت تحت نظر متوكل و سپس مستعين و معتز قرار داشت. بيست سال و نه ماه در سامراء اقامت كرد و سرانجام، در روز چهارشنبه 26 جمادي الآخر 254 در منزل خود، كوي معروف به << شارع ابواحمد >>، از دنيا رفت. تشييع جنازه ايشان با شكوه فراوان و گريه و شيون دوست دارانش برگزار شد و او را به منزل خود بازگردانده در همان خانه شان به خاك سپردند.2 اين خانه را امام هادي از فرزند يك نصراني خريده بود و بسيار بزرگ و وسيع بود و ظاهراً تمامي صحن شريف امروزي را در برمي گرفت.

تور کربلا از تهران بصورت vip


براساس منابع، پيكر آن بزرگوار را وسط حياط خانه اش دفن كردند و چندي بعد فرزندش، حسن بن علي ملقب به عسكري(ف 260 ق) را در كنار قبر او به خاك سپردند.3


اين خانه در حلقه پادگان هاي نظامي قرار داشت و زائران و دوست داران آن دو بزرگوار از پنجره اي كه به سمت خيابان باز شده بود آنان را زيارت مي كردند و در مسجد مقابل، كه اكنون رواق پشت سر مطهر است، نماز زيارت مي خواندند.4

توليت، حفظ و نگه داري اين مكان در دست شيعيان بود. امام حسن(عليه السلام) خادمي داشت كه در اين خانه ساكن بود و هرگاه قسمتي از آن خراب مي شد آن را ترميم مي كرد. اين امر تا 328 ق، پايان عصر غيبت صغري، ادامه داشت.5

اين شايد نخستين بنايي باشد كه بر فراز قبر آن بزرگواران قرار داشت. اما بناي مرقد توسط ناصر الدوله حمداني شيعي، برادر سيف الدوله، براي قبر اين دو بزرگوار ساخته شد. او در 333 ق، اطراف سامراء را ديوار كشيد.6 قبه اي براي حرم بناكرد و روي صندوق قبر پوشش قيمتي قرار داد و خانه هايي را در اطراف حرم براي زائران ساخت.
از ديگر پادشاهان آل بويه كه در اين راه منشأ اثر شده اند مي توان معزالدوله را نام برد. او در 337ق گنبد و صحني براي حرم ساخت و حوض و سردابي در آن تعبيه كرد و ضريحي از چوب پيرامون قبر برافراشت.7 اين سومين عمارتي بود كه برپا مي شد.

ثبت نام تور هوایی کربلا از تهران


عضد الدوله ديلمي، اقدام هاي زيادي در بازسازي و توسعه حرم امامان شيعه انجام داد و ما در فصل هاي پيشين به كارهاي او در خصوص حرم امام حسين(عليه السلام) و امام علي(عليه السلام) اشاره كرديم. وي در تزيين و تجهيز حرم عسكريين نيز تلاش هاي بسزايي كرد. در 368ق حرم را با ساج تزيين نمود و ضريح را با پارچه ديبا پوشانيد، رواق و صحن را بازسازي كرد و پيرامون صحن را نيز ديوار كشيد. از ديگر كارهاي او بازسازي گنبد و ضريح مرقد بود8 كه عمده اين كار را با طرح و نقشه هاي جديدي به اجرا درآورد. اين كار پنج سال طول كشيد و ساختار اصلي آن هم چنان موجود است.


از ديگر كساني كه به بازسازي و تعمير مقبره ها اقدام كردند مي توان ارسلان بساسيري را نام برد. وي پس از آن كه بغداد را تصرف كرد، در 445 ق تعميراتي بر حرم انجام داد ؛ بنايي از گچ و آجر برمرقد ساخت و دو ضريح از چوب ساج بر قبر دو امام همام نصب9 و اطرافش را با طلا تزيين كرد. اين بنا تا 640 ق باقي بود ولي آن دو ضريحي كه بساسيري ساخته بود در آتش سوخت و همان سال دو ضريح زيباي ديگري توسط ابن طاووس جاي گزين آن شد.10

سلطان بركيارق بن ملك شاه، از پادشاهان سلجوقي، نيز به تعمير و بازسازي حرم همت گماشت. وزير شيعي او، مجد الملك قمي براوستاني، در 495 ق باني اين كار شد. او كف حرم را سنگ فرش و رواق ها را تعمير كرد و حجره هايي در صحن ساخت. درهاي نفيسي با چوب هاي گران بها در آن تعبيه كرد11 و اطراف حرم را ديوار كشيد. اين كار در دوران خلافت مقتدي بالله عباسي انجام گرفت.

ثبت نام تور کربلا از تهران کرج شهریار

در 606 ق حرم عسكريين دچار آتش سوزي شد و بخش هايي از آن آسيب ديد. خليفه الناصر لدين الله در ميان خلفاي عباسي تنها خليفه اي است كه نسبت به شيعه و پيشوايان عسكريين محبت و ارادت ميورزيد. وي در 606 ق، پس از آتش سوزي، تعميراتي بر آستان سامراء انجام داد، از جمله براي سرداب غيبت دري بسيار قيمتي، زيبا و منقوش نصب كرد كه تا كنون پابرجاست.12

او با نصب اين در اجازه نداد كسي از خاك حوض سرداب به عنوان تبرك برگيرد. سپس اسامي دوازده امام شيعه را اطراف حوض حك كرد.13
در 640 ق بقعه شريف، براي بار دوم، آتش گرفت. اين حريق بر اثر سقوط يك شمع بزرگ، كه حرم را روشن مي كرد، رخ داد. در اين واقعه ضريحي كه ارسلان بساسيري ساخته بود در آتش سوخت. پس از آن المستنصر بالله، آخرين خليفه عباسي، به بازسازي حرم عسكريين، به ويژه ضريح ياد شده، پرداخت. اين كار تحت اشراف احمد بن طاووس، از عالمان بزرگ و محدثان شيعه(ف 732 ق) انجام پذيرفت.14

ثبت نام تور کربلا از تهران کرج شهریار

خليفه مسجد و مدرسه هاي زيادي را در سامراء بنا كرد و حوزه علميه تشيع را در قرن هفتم رونق بخشيد. اين تلاش ها نيز با همت وزير شيعي او مزيد الدين ابن علقمي صورت گرفت.15
در عصر ايلخانان مغول، شيخ حسن ايلكاني، مؤسس سلسله شيعي جلايريان، در 740ق تعميرات گسترده اي در آستان عسكريين انجام داد. او گنبد و مناره هايي براي حرم ساخت و درِ رواق ها را بازسازي و ضريح را تزيين كرد.16

شاه اسماعيل حرم و رواق ها را با فرش هاي ابريشمي فرش و قنديل هاي طلا و نقره به حرم تقديم كرد و پس از انجام تعميراتي در آستان، براي خادمان حرم حقوق و مستمري تعيين كرد.17 شاه سلطان حسين در 1106 ق حرم مطهر را بازسازي كرد و چهار صندوق براي مرقد دو امام، هم چنين نرجس خاتون و حكيمه خاتون قرار داد و ضريح زيبايي از فولاد ساخت و درهايي نفيس به سامراء فرستاد و زمين حرم را سنگ فرش كرد.18

ثبت نام کربلا هوایی از تهران شهریار

نادرشاه در 1156 ق، تعميراتي برحرم انجام داد و همسرش رضيه بيگم، دختر سلطان حسين صفوي، كاشي كاري هاي گنبد و صحن را بازسازي كرد.19
در آغاز قرن سيزدهم، احمد خان دنبلي، حاكم آذربايجان، مستوفي الممالك را مأمور بازسازي آستان عسكريين كرد. در اين عمليات، تغييرات اساسي و كامل در حرم و سرداب انجام20 و يكي از درهاي حرم عوض شد. در كتيبه اي برجاي مانده از اين تعميرات نام ميرزا محمد رفيع ديده مي شود.21 اين تعميرات به سبب كشته شدن احمد خان دنبلي ناتمام ماند و فرزندش، حسينقلي خان دنبلي، 25 سال بعد آن را دنبال كرد. او كاشي هاي گنبد را بازسازي نمود و براي زائران حمام، كاروان سرا و مسجد احداث كرد. علامه ميرزا محمد سلماسي و فرزندش شيخ زين العابدين بر اجراي اين تعميرات و بازسازي نظارت داشتند.22 حسينقلي خان بر روي مزار نرگس خاتون و حكيم خاتون نيز ضريحي تعبيه كرد.23

تور کربلا از تهران کرج شهریار

در عصر قاجار، توسعه و بازسازي حرمين ادامه يافت. براساس وصيت اميركبير، شيخ عبدالحسين تهراني، معروف به شيخ العراقين، تعميرات كامل و همه جانبه اي را با ثلث اموال امير كبير برحرم انجام داد كه عبارت بود از : طلا كاري گنبدهاي منور، تعمير صحن و ايوان، تعبيه سنگ هاي مرمر سبز در ديوارهاي رواق ها و حرم، ترميم بخش هايي از ديوارهاي صحن و كاشي كاري آن ها.24 اين كار در 1285 ق پايان يافت. در دوران حضور ميرزاي شيرازي، كه حوزه علميه سامراء رونق فراواني يافت،25 كارهايي در تزيين و بازسازي حرم انجام شد ؛ سنگ فرش كردن صحن، آينه كاري برخي رواق ها و حرم، نصب ساعت بزرگ برسر در بزرگ ورودي، تهيه پرده هاي قيمتي و نفيس براي درهاي حرم و رواق ها، ساخت مدرسه اي جهت سكونت و تحصيل طلبه هاي علوم ديني و ساير كارهاي عمراني ديگر حاصل آن دوره است.26 اين تعميرات در زمان آيت الله محمد تقي شيرازي نيز ادامه يافت و تكميل شد.

تور کربلا از تهران به صورت هوایی


در 1355 ق آستان مقدس مورد دست برد عده اي قرار گرفت و قنديل هاي طلا و نقره به سرقت رفت. اندكي از طلاي گنبد را نيز كندند و با خود بردند. در اين هنگام يكي از نيكوكاران ايراني به نام حاج علي اصفهاني كهربايي به جبران خسارت وارده بر آمد. او ضريحي از نقره روي قبرهاي مطهر گذاشت. هر دو مناره حرم را طلاكاري كرد و خانه هاي اطراف صحن را خريد و آن را توسعه داد.27 بيشتر هزينه هاي اين كار را خودِ او از هزينه شخصي اش پرداخت. در دهه هاي اخير حرم مطهر توسعه فراواني يافته و در آن تعميرهاي زيادي انجام گرفته است.

ثبت نام تور کربلا از تهران به صورت هوایی


1 ـ صندوق و ضريح
چنان كه در صفحه هاي پيشين اشاره شد، صندوق هايي از چوب ساج روي مزار دو امام همام نصب گرديد كه بعدها در آتش سوزي سال 640 ق در آتش سوخت و پس از آن، قبر را با كاشي و گچ پوشاندند. در اواخر قرن چهاردهم هجري، صندوقي نفيس و خاتم كاري شده بر روي قبرهاي امام هادي و عسكري نصب شد.28 اين اثر از كارهاي استاد محمد صنيع خاتم، از هنرمندان اصفهاني، بود.


در قرن چهارم، معزالدوله ديلمي ضريحي از چوب بر روي اين صندوق ها تعبيه كرد كه در دوره هاي بعد بازسازي و مرمت شد. چندي بعد، در عصر صفوي، اين ضريح چوبي در آتش سوخت و از بين رفت و از آن به بعد، يك ضريح فولادي، كه به دستور سلطان حسين صفوي در 1116 ق ساخته شده بود، جاي گزين آن گرديد و برفراز چهار قبر نصب شد. چنان كه مي دانيم، در داخل اين ضريح و روضه منوره، غير از دو امام بزرگوار، نرجس خاتون، مادر حضرت مهدي، و حكيمه خاتون، دختر امام جواد(عليه السلام) و عمه امام عسكري، دفن شده اند. قبر حليمه يا حكيمه خاتون در پايين پاي دو امام بزرگوار قرار دارد.29

امام هادي(عليه السلام) در قسمت قبله، ضلع جنوبي و امام عسكري پشت سر ايشان، برابر ضلع شمالي ضريح كنوني، دفن شده اند.30 ضريحي كه به دستور سلطان حسين ساخته شده بود تا دوران فتحعلي شاه قاجار باقي بود تا اين كه وي ضريحي از نقره با پايه اي چوبي به جاي آن نصب كرد.31

تور عتبات عالیات عراق به صورت هوایی

در 1360 ق اسماعيليان هند براي مرقد امام حسين(عليه السلام) ضريحي از نقره ساختند و ضريح قبلي را، كه ناصر الدين شاه ساخته بود، تعمير كردند و به سامراء بردند.
در 1375 ق / 1335 ش، هنرمندان اصفهاني ضريح بسيار زيبايي از طلا و نقره ساختند كه استاد محمد صنيع خاتم از جمله آن هنرمندان بود. اين ضريح روي چهار قبر مطهر نصب شد32 و امروزه، هم چنان بر روي آن قبرها قرار دارد. طول اين ضريح 5/3 و عرض شش گوشه آن 26 متر است. اطراف آن داراي هفده دهنه شبكه و دو درِ ورودي از طلا و نقره براي راه يابي به داخل است.

روي ضريح شش گلدان طلا و ميان آن ها تاج هاي طلا قرار دارد. در گوشه هاي بالاي ضريح اسماء الهي نوشته شده و حاوي سه رديف كتيبه است؛ يك رديف شعرهاي شاعر معاصر اصفهاني، محمد حسين صغير، در مدح امامان است. رديف دوم شامل احاديثي در فضيلت هاي اهل بيت است و رديف ديگر سوره هل اتي را به خط استاد حبيب الله فضائلي، از خوشنويسان مشهور اصفهان، در خود دارد كه در دوره حاضر نوشته شده است.33

تور کربلا ی معلی عراق به صورت هوایی


پي نوشت ها:
1. ابن خلكان، وفيات الاعيان و انباء ابناء الزمان، 2/435.
2. يعقوبي، تاريخ يعقوبي، ترجمه عبدالمحمد آيتي، 1/513، 535 ـ 536.
3. امام حسن بن علي الهادي ملقب به عسكري در هشتم ربيع الثاني 232 ق در مدينه به دنيا آمد و همراه پدربزرگوارش در سن ده سالگي به سامراء مهاجرت كرد. چون ايشان را در تحت الحفظ نگه داشتند به عسكري معروف شد(ابن خلكان، همان، 1/373).
4. مصلح الدين مهدوي، تاريخچه شهر سامرا، 27 ـ 28.
5. صحتي سردرودي، سيماي سامرا، سيناي سه موسي، 75 ـ 76.
6. موسوي الزنجاني، جوله في اماكن المقدسه، 125.
7. ميلاني، عتبات عاليات عراق، 176 ـ 176 ؛ مصلح الدين مهدوي، همان 28.
8. موسوي الزنجاني، همان، 126 ؛ مصلح الدين مهدوي، همان، 30.
9. دايرة المعارف تشيع، 1/93 ؛ مهدوي، همان، 30.
10. حسيني الجلالي، مزارات اهل البيت و تاريخهما، 139 ـ 140.
11. دايرة المعارف تشيع، 1/93، مهدوي، همان، 32.
12. دايرة المعارف تشيع، همان جا ؛ حسيني الجلالي، همان، 141.
13. موسوي الزنجاني، همان، 126.
14. دايرة المعارف تشيع، 93 ؛ صحتي سردرودي، همان، 79.
15. مهدوي، همان، 35 ؛ صحتي سردرودي، همان، 79 ـ 80.
16. دايرة المعارف تشيع، 93 ؛ موسوي الزنجاني، همان، 126.
17. دايرة المعارف تشيع، 93.
18. مهدوي، همان، 37.
19. صحتي سردرودي، همان، 81.
20. موسوي الزنجاني، همان، 126.
21. مهدوي، همان، 38.
22. پيشين، 39. او دو قبر براي احمد خان دنبلي و پدرش در رواق امامان قرار داد.
23. همان، 40.
24. صحتي سردرودي، همان، 82 ؛ موسوي الزنجاني، همان، 126.
25. حسن الامين، الاعيان الشيعه، 1/367.
26. مهدوي، همان، 41 ـ 40.
27. صحتي سردرودي، همان، 84 ؛ حسيني الجلالي، همان، 140.
28. دايرة المعارف تشيع، 94.
29. اديب الملك، سفرنامه اديب الملك به عتبات، 100 ؛ ميلاني، عتبات عاليات عراق، 186.
30. زماني، سرزمين خاطره ها، 38، 39.
31. مهدوي، تاريخچه سامراء و آستان عسكريين، 43.
32. دايرة المعارف تشيع، 94.
33. مهدوي، همان، 44.

منبع: عتبات عاليات عراق؛ دكتر اصغر قائدان

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 209 تاريخ : يکشنبه 25 بهمن 1394 ساعت: 4:51

تور هوایی کربلا در ایام فاطمیه و همچنین تور کربلا برای ایام تعطیلات عید نوروز 95

امسال ماه پایانی سال یعنی اسفند 94 مصادف شده است با ایام عزاداری و سوگواری دخت نبی اکرم ص فاطمه س که درود خدا بر او خاندان پاک او باد. بنا بر همین مناسبت تور های کربلا ویژه ایام عزادری حضرت فاطمه س را برای دوستداران اهل بیت برگزار می نماییم . برای ثبت نام تور کربلا هوایی در ایام فاطمیه امسال لطفا کلیک کنید.

ثبت نام تور کربلا هوایی

تور هوایی کربلا در ایام فاطمیه

تماس با ما برای تور کربلا :

67 43 67 43 021

53 88 54 88 021

835 2100 0937

آقای صبوری

7100 749 0935

آقای والی نژاد

ساعات تماس

9 صبح تا 7 بعد از ظهر

تور هوایی کربلا با هتل های درجه الف.......

اقامت به مدت 7 شب و 8 روز.......

5 شب در کربلا و 2 شب در نجف........

هتل های برج الصفا،نور النجف،قصروالعباس،قصروالمولا و سایر هتل های درجه الف دیگر...

*********************************************

تور زیارتی هوایی کربلا ویژه اسفند

همراه با صبحانه ناهار شام.....

گشت های زیارتی.....

بیمه،ویزا......

همراه با همراهی مدیر کاروان ، مداح و آشپز ایرانی.......

و...

*************************************

تور کربلا و نجف ارزان قیمت ویژه اسفند ماه

تور هوایی کربلا با بهترین ایرلاین ها......

تور زیارتی کربلا و نجف با هتل های تاپ درجه الف......

*******************************

ثبت نام تور کربلا هوایی

تذکرات و مدارک مورد نیاز:

اصل پاسپورت و 2 قطعه عکس رنگی 4*3 زمینه سفید.

تور ها زیر نظر کارگزاران حج و زیارت و سازمان گردشگری صورت میگیرد.

در هتل های کربلا و نجف اتاق یکنفره وجود ندارد ودر صورت درخواست هزینه آن حساب میشود.

هزینه خروج از کشور و ورود به کشور عراق به عهده مسافر میباشد.

تور های زیارتی کربلا و نجف فقط هر 5شنبه انجام میگیرد.

تور های زیارتی خود را با سعادت سیر تجربه کنید.

سعادت سیر مجری مستقیم تور های زیارتی میباشد.

تور اقساطی کربلا را از ما بخواهید


کلمات کلیدیثبت نام تور کربلا هوایی :

تور کربلا تور کربلا آبان تور کربلا اردیبهشت تور کربلا از تهران تور کربلا با هواپیما تور کربلا فروردین تور کربلا نوروز تور کربلا هوایی تور کربلا هوایی از تهران تور کربلا هوایی تهران تور کربلا هوایی قیمت تور کربلا و نجف تور کربلا و نجف با هواپیما تور کربلا و نجف هوایی زیارت زیارت کربلا قیمت تور عتبات قیمت تور عتبات با هواپیما قیمت تور هوایی کربلا قیمت تور کربلا قیمت تور کربلا با هواپیما قیمت تور کربلا هوایی قیمت تور کربلا و نجف کربلا-انواع تور کربلا ویژه نوروز . کربلا تعطیلات عید.امام حسین تور ارزان قیمت کربلا.تور اقساطی کربلا تور زمینی کربلا تور زیارتی به کربلا تور زیارتی عتبات عالیات با هواپیما تور زیارتی کربلا تور عتبات تور عتبات عالیات تور عتبات عالیات هوایی تور عتبات هوایی تور نجف و کربلا با هواپیما تور نوروزی کربلا تورهای زیارتی کربلا تورهای هوایی کربلا.تور کربلا اسفند ماه . تور هوایی عتبات عالیات تور هوایی کربلا تور هوایی کربلا از تهران تور هوایی کربلا و نجف تورکربلا

95-96 97-98-99

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 176 تاريخ : جمعه 23 بهمن 1394 ساعت: 5:09

ثبت نام کربلا برای عید 95

امروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه برای تور کربلا ویژه عید نوروز امسال که تاریخ پیش ثبت نام برای تور کربلا از بیستم بهمن لغایت بیست و هفتم بهمن به مدت یک هفته آغاز می شود. در خبرهای منتشر شده امروز چنین آمده است .

ثبت نام کربلا برای عید 95 شروع شد.

ثبت نام کربلا عید نوروز

زمان پیش ثبت نام عتبات عالیات برای سفرهای نوروز 95

درنشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری اعلام شد عملیات ثبت نام از مشتاقان سفر به عتبات عالیات در ایام نوروز از روز سه شنبه آغاز وبه مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

ثبت نام تور کربلا از همین امروز

ثبت نام تور کربلا قطعی از زائران روز دوم اسفندماه خواهد بود و امسال قرار است حداکثر توان برای اعزام کاروان های زیارتی درقالب سفرهای نوروزی به عتبات عالیات بکار گرفته شود و سفر به سامرا نیز در برنامه زائران پیش بینی شده است.

ثبت نام تور کربلا از همین امروز

در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر و با حضور رئیس و معاونین سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تشکیل شد نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت لزوم استفاده از ظرفیت های مختلف برای افزایش زمینه اعزام زائران به عتبات عالیات ازطریق هوایی را یادآور شد و خواستار همراهی شرکت های هواپیمایی داخلی برای تحقق این هدف شد.

ثبت نام تور کربلا از همین امروز

در این جلسه همچنین جمع بندی رایزنی ها در کارگروه تشکیل شده برای سیاست گذاری و تحول در تورهای کربلا و سفرهای زیارتی به عراق بررسی ومقررگردید طرح میان مدتی که ارائه شده است تا آماده شدن طرح نهایی اجرایی شود.

ثبت نام تور کربلا از همین امروز

شرکت کنندگان ابراز امیدواری کردند با نهایی و اجرایی شدن طرح جامع عتبات وسرعت گرفتن فعالیت ها دراین حوزه، زمینه اعزام حداقل یک میلیون زائر به عراق در یک سال آینده فراهم شود.

ثبت نام تور کربلا از همین امروز

در این جلسه همچنین اطلاع رسانی و تبلیغات برای آشنایی هرچه بیشتر زائران با بسته های متنوع سفرهای زیارتی و فعال کردن شرکت های کارگزاری در استان ها برای جذب بیشتر مشتاقان سفر به عتبات عالیات مهم توصیف و تاکید شد تمامی راهکارهای نظارتی برای جلوگیری از سفر کاروان های زیارتی غیر مجاز باید بکار گرفته شود.

ثبت نام تور کربلا از همین امروز

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در ابتدای این جلسه با تبریک فر ارسیدن آغاز سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت همه ما باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم و تمام تلاش خود را بکار بندیم تا از این نعمت ارزشمند و خون شهیدان پاسداری و از آرمان های انقلاب و خط مشی و رهنمودهای امام امت (ره) و مقام معظم رهبری حراست کنیم.

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 174 تاريخ : چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت: 5:38

حادثه کربلا در اولین مقتل مکتوب

حادثه کربلا یکی از وقایع موثر و بسیار مهم در تحولات سیاسی و اجتماعی تاریخ گذشته ، حال و آینده اسلام بالاخص مذهب شیعه می باشد . که باید برای فهم و درک حقایق تاریخی این حادثه بیشتر تلاش کنیم . براساس شواهد تاریخی خاورشناسان ادعای نامکتوب ماندنگزارش های تاریخی در اسلام تا نیمه سده دوم هجری ، را مطرح و شایع کردند. در زیر به بررسی اجمالی قدیمی ترین مقتل های مکتوب پرداخته ایم.

تور کربلا از تهران

حادثه کربلا در اولین مقتل مکتوب

تور کربلا از تهران هر هفته


در مقاله ی زیر که برای شما آورده ایم ، می خوانیم:

  • اولین مقتل مکتوب
  • خاندان ابومخنف
  • منابع مقتل ابومخنف
  • مقتل الحسین ابومخنف منبع مورخان بعدی
  • مقتل الحسین ابومخنف در کتب دیگر
  • نسخه ای از مقتل الحسین ابومخنف نمانده است

ثبت نام تور کربلا از تهران


با معرفی اجمالی کتاب <<مقتل الحسین علیه السلام>> ابومخنف نشان داده شده است که بسیاری از راویان اصلی واقعه عاشورا، شاهدان عینی و حاضر در میدان کربلا بوده اند و آنچه از منابع مختلف به دست ما رسیده از ارزش تاریخی بسیار برخوردار است.تور کربلا

تور کربلا از تهران هر هفته

اولین مقتل مکتوب

تعیین تاریخ دقیق و نام کسی که نخستین بار به ثبت و تدوین واقعه عاشورا پرداخته، دشوار است؛ زیرا نزدیک به سیزده سده از آن تاریخ گذشته است. بااین حال، می توان با تتبع در منابع و بررسی گزارش ها و اخبار برجای مانده تا حدودی به حقیقت نزدیک شد.

منابع قابل اعتماد تقریباً اتفاق دارند که برای اولین بار در اوایل سده دوم هجری، ابومخنف لوط بن یحیی بن سعیدبن مخنف بن سلیم ازدی کوفی (م ۱۵۸ ه) گزارش های مربوط به واقعه کربلا را در کتابی که آن را <<مقتل الحسین علیه السلام >> نامید، گردآورد. قراین تاریخی نشان می دهد که ابومخنف کتاب مقتل خود را در حدود دهه سوم از سده دوم هجری تألیف کرده است؛ زیرا هنگامی که وی در این کتاب به خبر ورود مسلم بن عقیل به کوفه و اقامت او در خانه مختار بن ابی عبید ثقفی اشاره می کند، چنین می افزاید: <<خانه ای که امروز به خانه مسلم بن مسیب شهرت دارد>>.

تور کربلا از تهران هر هفته

از این اشاره ابومخنف می توان دریافت که هنگامی که او مشغول تألیف کتاب مقتل بوده، خانه مذکور به مسلم بن مسیب تعلق داشته و بنا بر روایت طبری مسلم تا سال ۱۲۸ هجری قمری زنده بوده است. از این رو، می توان با ظن قریب به یقین گفت که کتاب مقتل الحسین در سال های پایانی دهه سوم سده دوم هجری، یعنی بین سال های ۱۲۷ تا ۱۳۰ که دوره ضعف امویان و مقارن با آغاز دعوت عباسیان است، تدوین گشته است و به گفته برخی از محققان هیچ استبعادی ندارد که این تألیف از سوی امام یا داعیان عباسی به ابومخنف پیشنهاد شده باشد تا از این گزارش های هولناک تاریخی که لکه ننگی بر دامان خاندان اموی بوده، در تبلیغ و پیشبرد نهضت خود بر ضد امویان و سقوط آنان بهره گیرند، چنان که عملاً نیز چنین کردند و به نوشته مورخان، یکی از دلایل سقوط امویان، نهضت سیدالشهدا (ع) و فاجعه دردناک کربلا بود.

اما عباسیان پس از پیروزی و جلوس برمسند خلافت، به رغم آن که نهایت بهره برداری را از حقانیت و مظلومیت اهل بیت (ع) کرده بودند، خود از همان آغاز در برابر علویان ایستادند و در سرکوب آنان فجایعی مرتکب شدند که به گفته یکی از شعرا ده چندان آن بود که امویان کرده بودند.

تور کربلا از تهران هر هفته

خاندان ابومخنف

ذکر چند نکته درباره ابومخنف و خاندان او ضروری است: نخست آن که: جد ابومخنف زائد، یعنی مخنف بن سلیم، در جنگ جمل از همراهان علی (ع) بوده و پیش از نبرد صفین از سوی امیرالمؤمنین (ع) به امارت ولایت اصفهان و همدان گماشته شده و با شروع جنگ صفین دو نفر را بر جای خویش گمارده و خود در صفین حضور یافته است.

دیگر آن که: میان دانشمندان شیعه در باب مذهب ابومخنف اختلاف وجود دارد؛ برخی از آنان به شیعه بودن وی تصریح کرده اند، ولی در این که او شیعه امامی باشد تردید دارند. هم چنین قابل ذکر است که هرچند ابومخنف ازنظر علمای اهل سنت به وثاقت شناخته نشده، ولی مورخان بزرگی چون واقدی، ابن قتیبه، طبری و ابن اثیر از او روایت نقل کرده اند.

تور کربلا و عتبات عالیات از تهران

ضحاک مشرقی از دیگر راویان است. وی یکی از اهالی کوفه بود که دعوت امام را برای یاری نپذیرفت، ولی شب و روز تمام قضایای عاشورا را که به چشم خود دیده بود در کوفه نقل می کرد.

منابع مقتل ابومخنف

اما بحث درباره مشایخ و اسناد ابومخنف خود از مباحث مهم و مسئله ای تخصصی است. آنچه در این مجال می توان به صورت مختصر و مفید اشاره کرد این است که بسیاری از راویان اصلی واقعه عاشورا در روایات ابومخنف، شاهدان عینی حاضر در میدان کربلا بوده اند. به عنوان نمونه به چند تن از این راویان اشاره می شود:

شریک بن اعوربن حارث همدانی یکی از این روایان است. وی همراه عبیدالله بن زیاد از بصره به کوفه آمد، ولی بیمار شد و در منزلی که مسلم بن عقیل پنهان شده بود بستری گردید و با مسلم گفت وگوها داشت و ازآنچه در کوفه و روزهای قبل و بعد واقعه رخ داد کاملاً باخبر و شاهد حوادث و اوضاع واحوال آن ایام بوده است.

ضحاک مشرقی از دیگر راویان است. وی یکی از اهالی کوفه بود که دعوت امام را برای یاری نپذیرفت، ولی شب و روز تمام قضایای عاشورا را که به چشم خود دیده بود در کوفه نقل می کرد. بسیاری از اخبار کربلا توسط این مرد روایت شده و گویی که وقایع نگار یا سخن گوی حسین بن علی (ع) بوده و وظیفه داشته اخبار این حادثه را به گوش همه برساند.

شبث بن ربعی هم که از فرماندهان عمر بن سعد (سردار سپاه ابن زیاد) در کربلا بود، چند سال پس از حادثه عاشورا، در زمان حکومت مصعب بن زبیر، از این فاجعه سخن می گفت.

علاوه بر افراد مذکور، راویان موثق بسیاری را می توان نام برد که شاهد عینی حادثه بوده اند و گزارش آنان برای شیعه و سنی حجت و سند است. در این جا فقط به یک نمونه بسنده می شود و از امام علی بن الحسین زین العابدین (ع) یاد می کنیم که سند برخی از روایات ابومخنف با دو واسطه به آن حضرت می رسد. ابومخنف روایاتی نیز با یک واسطه از امام محمدباقر (ع) و روایاتی چند هم بی واسطه از امام جعفر صادق (ع) نقل کرده است.

تور کربلا ویژه تهران

مقتل الحسین ابومخنف منبع مورخان بعدی

کتاب مقتل الحسین (ع) ابومخنف که بر پایه منابع شفاهی محکمی نظیر آنچه گفتیم، تدوین یافته بود، از طریق راویان ثقه ای نظیر هشام بن محمد بن السائب کلبی، نسب شناس معروف کوفی (م ۲۰۶ ه)، به دست مورخان بعدی چون واقدی (م ۲۰۷ ه)، طبری (م ۳۱۰ ه)، ابن قتیبه (م ۳۲۲ ه)، مسعودی (م ۳۴۵ ه)، شیخ مفید (م ۴۱۳ ه) و دیگران رسیده است.

در این جا باید از اخبار مورخ دیگری که در ثبت و نقل این روایات سهم بزرگی داشته، یعنی عوانه بن الحکم (م ۱۵۸ ه) هم یاد کرد. در واقع بخش مهمی از اخبار که به وسیله هشام بن محمد کلبی (م ۲۰۶ ه) به دست مورخان بعدی رسیده، نتیجه تلاش ابومخنف و عوانه بن الحکم است و به جرئت می توان همه مورخان بعدی را میراث خوار این دو اخباری بزرگ دانست.

بهترین هتل های در تور کربلا

مقتل الحسین ابومخنف در کتب دیگر

اگر کتاب ابومخنف برجای مانده و به دست ما رسیده بود، با اطمینان خاطر بسیاری می توانستیم آن را معتبرترین تاریخ واقعه کربلا بخوانیم، اما متأسفانه این کتاب در دسترس نیست؛ حتی کتاب مقتل الحسین کلبی نیز که بر اساس کتاب و روایات ابومخنف و عوانه بن الحکم تدوین شده بوده، بر جای نمانده است؛

بنابراین، قدیمی ترین و شاید معتبرترین تاریخی که حاوی گزارش های مربوط به این واقعه است <<تاریخ الرسل و الملوک >> ابوجعفر محمد بن جریرطبری (م ۳۱۰ ه) است. هرچند طبری کتابی مستقل در باب این واقعه تألیف نکرده، ولی اخبار و گزارش های هشام کلبی را در ذیل حوادث سال های ۶۰ و ۶۱ آورده است. با دقت در عبارات طبری آشکار می شود که وی این اخبار را از کتابی که در اختیار داشته، نقل کرده است و بر پایه قرائنی می توان دریافت که کتاب های هشام کلبی تا سده های بعد، مثلاً تا سده هفتم هجری، موجود بوده است.

قدیمی ترین متن تاریخی که پس از طبری گزارش های حادثه عاشورا را بی واسطه از کتاب هشام کلبی نقل کرده است، کتاب <<الارشاد>> شیخ مفید (م ۴۱۳ ه) است. شیخ مفید خود در این کتاب تصریح می کند که اخبار مربوط به این واقعه را از روایات کلبی نقل کرده است. پس از شیخ مفید باید از سبط ابن جوزی (م ۶۵۴ ه) یاد کرد که وی نیز به تصریح خود، در کتاب <<تذکره الامه بخصائص الائمه>> اخبار کربلا را از هشام کلبی روایت و تحریر کرده است.

عنایت به دو نکته، اعتماد وثوق ما به اعتبار این گزارش ها و این منابع را افزایش می دهد: نخست، تصریح این مورخان به نقل از متن کتاب مقتل الحسین هشام کلبی؛ و دیگر آن که با مقایسه و تطبیق متن گزارش هایی که طبری، شیخ مفید و سبط ابن جوزی از هشام نقل کرده اند درمی یابیم که متن این گزارش ها - جز در برخی از حروف، مثل واو فاء و برخی کلمات - نهایت تشابه و همانندی را باهم دارند؛ گویی هر سه نفر این اخبار را از یک متن اخذ و رونویسی کرده اند. بدین دو نکته باید نکته مهم دیگری را هم افزود و آن این که طبری و سبط ابن جوزی از اهل تسنن به شمار می آیند و شیخ مفید از بزرگان شیعه امامیه است. با عنایت به نکته اخیر، تشابه و هم خوانی این سه متن اهمیت بیشتری می یابد و به میزان اطمینان و اعتماد خواننده در اعتبار و صحت گزارش های ارائه شده در آن ها می افزاید.

پروازهای مطمئن در تور کربلا

نسخه ای از مقتل الحسین ابومخنف نمانده است

پرسش بسیار مهمی که به این مطلب ارتباط می یابد و سزاوار است به عنوان یک مسئله مهم مطرح گردد، این است که آیا از کتاب مقتل الحسین (ع) ابومخنف که تا این حد اهمیت و ارزش تاریخی دارد و احتمالاً تا سده هفتم هجری هم در دسترس مورخان بوده، نسخه ای برجای مانده است یا نه؟

بحث دربارۀ این موضوع مجال بیش تری می طلبد، اما به اجمال باید گفت: در دوره های متأخر و نزدیک به عصر ما، کتابی با نام <<مقتل الحسین>> منسوب به ابومخنف بن لوط بن یحیی بن سعیدبن مخنف بن سلیم ازدی کوفی در دست است که به چاپ هم رسیده است، ولی قطعاً می توان گفت که این کتاب از ابومخنف نیست و بی تردید مؤلف آن شخص دیگری جز ابومخنف معروف است و حتی نمی توان با اطمینان از تاریخ و محل تألیف و نیز تاریخ چاپ آن سخن گفت.

دانشمند گران مایه علامه شرف الدین در کتاب مهم و با ارزش خود <<مؤلفان شیعه در صدر اسلام >> می نویسد: <<کتاب مقتل الحسین (ع) منسوب به ابومخنف مشتمل بر روایاتی است که ابومخنف خود از آن ها خبر ندارد. این کتاب دروغ نامه ای است که به این مرد نسبت داده اند>>.

محدث قمی (ره) هم درباره آن می گوید: <<کتاب مقتل الحسین ابومخنف که مورخان بزرگ متقدم بدان اعتماد و استناد و از آن نقل کرده اند مع الاسف نسخه ای از آن به جای نمانده است؛ اما کتاب المقتل موجود که بدو منسوب است از او نیست، حتی نمی توان آن را به هیچ یک از مورخان معتمد نسبت داد.>> برای تصدیق این سخن کافی است آنچه در این مقتل آمده با آنچه طبری و دیگر مورخان روایت کرده اند مقایسه شود. محدث قمی در دو کتاب <<الکنی و الالقاب>> و <<نفس المهموم>> به این مطلب پرداخته است.

با عنایت به ارزش و اهمیت و اعتبار روایات ابومخنف درباره واقعه کربلا، خوشبختانه بعضی از دانشمندان معاصر به جمع آوری، تدوین و تنظیم مجدد روایات و گزارش های ابومخنف (در کتاب مقتل الحسین مفقود او) پرداخته و بر پایه منابع معتبری که پیش از این از آن ها سخن گفتیم، نظیر کتب طبری و شیخ مفید و نیز مقایسه و مقابله آن ها با کتاب های قابل اعتماد دیگر، مانند مقتل خوارزمی، <<مروج الذهب >> مسعودی، <<تاریخ یعقوبی >>، <<وقعه الصفین >> نصر بن مزاحم منقری و غیره، در واقع این کتاب را بازسازی و تجدید تألیف کرده اند.

حاصل تلاش ها و مساعی پربرکت یکی از این محققان (شیخ محمدهادی یوسفی غروی) کتابی با ارزش به نام <<وقعه الطف >> است که با نام نویسنده و مؤلف اصلی آن، یعنی ابومخنف لوط بن یحیی ازدی غامدی کوفی چاپ و منتشر شده است. احتمال داده می شود که دلیل محقق محترم در انتخاب عنوانی جدید برای کتاب، یعنی <<وقعه الطف >> و ترجیح آن بر نام اصلی کتاب ابومخنف، یعنی <<مقتل الحسین>>، این بوده است که این تألیف جدید و با ارزش با کتاب مقتل الحسین بی هویت و مجعولی که پیش از این از آن سخن گفتیم، اشتباه نشود.

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 209 تاريخ : سه شنبه 20 بهمن 1394 ساعت: 2:07

هر چند که موضوع اصلی وبسایت تور کربلا ، سفر به کربلا و موضوعات وابسته به آن هست اما به هر حال برای آگاهی عزیزانی که لطف دارند و همیشه از انواع تورهای کربلا ی ما استفاده می کنند از مطالب مفید مربوط به کربلا نیز استفاده می کنیم.

البته قبل از پرداختن به موضوع کربلا و وهب مسیحی به تمام هموطنان گرامی به عرض می رسانیم که با توجه به ازدحام مسافرت از طریق تور کربلا به عتبات عالیات می توانند از آخرین فرصت برای ثبت نام تور کربلا هوایی برای تعطیلات عید نوروز اقدام نمایند.

ثبت نام تور کربلا هوایی


آیا واقعا در جریان کربلا وهب مسیحی وجود داشت ؟


کارشناسی در رادیو معارف گفت: داستان وهب چنین نبود. اصلاً هیچ مسیحی ای در سپاه امام (ع) نبود و مادرش نیز چنین نکرد! حقیقت ماجرا چیست؟

چون برنامه ی مورد نظر را نشنیده ایم، نمی توانیم راجع به گفتارهای کارشناس محترم اظهار نظر نماییم، اما در سریال نیز بیان نشد که او در کربلا مسیحی بوده است. اما پیش از آن مسیحی و از خانواده و قوم مسیحی بوده است.

اسم او که مشهور به <<وهب>> شده است، <<عبدالله بن عمیر کلبی>> می باشد. وی از اولین شهدای کربلاست. کنیه اش <<ابو وهب>> و از قبیله <<کلب - مسبوق به مسیحیت>> بود.

او وقتی شاهد تجهیز و حرکت لشکر عمر سعد از منطقه ای به نام <<نخیله>> در نزدیکی شهر کوفه به سوی کربلا شد، با مادر و همسرش که تازه 17 روز از عقدش می گذشت، تصمیم گرفتند که به دفاع از حسین بن علی علیه السلام اقدام کنند، لذا به راه افتادند و بنا بر اقوال تاریخی در هشتم محرم به ایشان ملحق شدند و بنا بر اقوال مستند تاریخی به دست سیدالشهداء علیه السلام اسلام آوردند.

شیخ صدوق (ره) در کتاب امالی خود نقل میrlm;کند: وهب بن وهب مردی نصرانی بود با مادرش در همین سفر کربلا به دست ابیrlm; عبدالله علیهrlm;السلام مشرف به اسلام شدند. زوجه وهب که هفده روز از عروسی آنها میrlm;گذشت با اطلاع از شرایط و احوالی که پیدا نمود گفت: نمیrlm;دانم تو شهید میrlm;شوی یا نه، اما باید با من در حضور امام علیهrlm;السلام عهد نمایی که در بهشت نیز کنار من باشی. این عهد در محضر امام انجام شد و حضرت در حق همه آنها دعا نمود. وهب جنگی نمایان نمود (تقریباً عین صحنه هایی که به نمایش درآمد، حمله کنندگان یمین و سپس یسار را ناکار کرد و سپس او را حلقه کردند، حتی انگشتانش قطع شد، اما ادامه داد) تا سرانجام به فیض شهادت نایل گردید.

تاریخ طبری (از معتبرترین تواریخ اهل سنت) قاتلین او را هانی بن ثبیت حضرمی و بکیر بن حی تمیمی معرفی می کند.

بعد از شهادتش، همسرش به بالین او آمد و در کنار جسد مطهر و قطعه قطعه شوهرش، خون از چهره او پاک نمود و گفت: بهشت بر تو گوارا باد، بنا به نقل برخی از تواریخ، یکی از غلامان <<شمر>> بنام <<رستمی>>، به دستور او، با گرزی به همسر عبدالله حمله کرد و سر او را شکست و در همانجا او نیز به شهادت رسید و سپس سر عبدالله را از تنش جدا کرد و به طرف خیمه های امام، پرتاب کرد.

در تواریخ آمده است که مادر وهب نیز به دفاع از حریم ابیrlm; عبدالله کمر بست و عمود خیمه گرفت و به دشمن حمله نمود اما امام او را با موعظهrlm;اش برگرداند.

لذا ممکن است عین صحنه ای که در سریال برای به تصویر کشیدن یک حقیقت تاریخی، از باز پس فرستادن سر و پرتاب آن به نمایش درآمده، مو به مو منطبق واقعیت نباشد، اما اصل معنا و این که او قصد چنین کاری داشت و گفت: <<آن چه در راه خدا داده ایم پس نمی گیریم>> صحیح است.
ثبت نام تور کربلا هوایی
تذکر : در خاتمه توجه گرامیان به این مهم جلب می شود که اخیراً تشکیک و ایجاد شبهه در همه ی وقایع کربلا، به صورت یک مد، در دستور کار قرار گرفته است. [که البته منظور آن کارشناس محترم نمی باشد]. حتی یک سی دی کامل در معرفی چهره ی دیگری از مختار که نفی کننده همه ی آن چیزی است که در تاریخ آمده و در سریال نیز به نمایش درآمده است، تولید و توزیع شده است، که خود نشان از حساسیت یزید دوستان عصر خودمان است.
منبع : http://asan-yab.blogfa.com/page/4245454545454545545527542151

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 199 تاريخ : دوشنبه 19 بهمن 1394 ساعت: 3:22

تور کربلا عید و فرودین 95

تعطیلات عید نوروز مثل همیشه نهایت شلوغی مسافرت و گردشگری ایرانی ها می باشد چه مسافرت ها و تورهای گردشگری داخلی و چه تورهای خارجی که در میان تورهای خارجی تور زیارتی کربلا از اهمیت و تقدس خاصی برخوردار هست.

حال اگر شما هم دوست دارید که بتوانید در عید نوروز امسال زائر کربلا باشید و با یکی از انواع تور کربلا بتوانید به عتبات عالیات مسافرت کنید . پس باید از آخرین فرصت های موجود برای ثبت نام یکی از پکیج های تور کربلا اقدام نمایید.

تور زیارتی هوایی کربلا

همراه با صبحانه ناهار شام.....

گشت های زیارتی.....

بیمه،ویزا......

همراه با همراهی مدیر کاروان ، مداح و آشپز ایرانی.......

و...

*************************************

تور هوایی عتبات عالیات ارزان

تور هوایی کربلا با بهترین ایرلاین ها......

تور زیارتی کربلا و نجف با هتل های تاپ درجه الف......

*******************************

تذکرات و مدارک مورد نیاز برای تور کربلا :

اصل پاسپورت و 2 قطعه عکس رنگی 4*3 زمینه سفید.

تور ها زیر نظر کارگزاران حج و زیارت و سازمان گردشگری صورت میگیرد.

در هتل های کربلا و نجف اتاق یکنفره وجود ندارد ودر صورت درخواست هزینه آن حساب میشود.

هزینه خروج از کشور و ورود به کشور عراق به عهده مسافر میباشد.

تور های زیارتی کربلا و نجف فقط هر 5شنبه انجام میگیرد.

تور های زیارتی خود را با سعادت سیر تجربه کنید.

سعادت سیر مجری مستقیم تور های زیارتی میباشد.

تور اقساطی کربلا را از ما بخواهید

سعادت سیر گیتی

تماس با...........................................43674367

کانتر مربوطه آقای صبوری

تماس........................................09372100835

کلمات کلیدی ثبت نام تور کربلا عید :

انواع تور کربلا ویژه نوروز . کربلا تعطیلات عید.امام حسین تور ارزان قیمت کربلا تور اقساطی کربلا تور زمینی کربلا تور زیارتی به کربلا تور زیارتی عتبات عالیات با هواپیما تور زیارتی کربلا تور عتبات تور عتبات عالیات تور عتبات عالیات هوایی تور عتبات هوایی تور نجف و کربلا با هواپیما تور نوروزی کربلا تورهای زیارتی کربلا تورهای هوایی کربلا.تور کربلا بهمن ماه . تور هوایی عتبات عالیات تور هوایی کربلا تور هوایی کربلا از تهران تور هوایی کربلا و نجف تورکربلا تور کربلا تور کربلا آبان تور کربلا اردیبهشت تور کربلا از تهران تور کربلا با هواپیما تور کربلا فروردین تور کربلا نوروز تور کربلا هوایی تور کربلا هوایی از تهران تور کربلا هوایی تهران تور کربلا هوایی قیمت تور کربلا و نجف تور کربلا و نجف با هواپیما تور کربلا و نجف هوایی زیارت زیارت کربلا قیمت تور عتبات قیمت تور عتبات با هواپیما قیمت تور هوایی کربلا قیمت تور کربلا قیمت تور کربلا با هواپیما قیمت تور کربلا هوایی قیمت تور کربلا و نجف کربلا

95-96 97-98-99

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 168 تاريخ : دوشنبه 19 بهمن 1394 ساعت: 3:22

هزینه تور کربلا

اگر می خواهید از تهران به کربلا و عتبات عالیات مسافرت داشته باشید یکی از گزینه هایی که باید اطلاعاتی در مورد آن داشته باشید قیمت تور کربلا از تهران می باشد. هر چند که هزینه تور کربلا آنقدر پایین و بالا می رود که گاهی سخت می شود که قیمت واقعی را گرفت اما حداقل می توان در حال حاضر گفت که :

حداقل هزینه تور کربلا از تهران از 1100000 تومان یا یک میلیون و صد هزار تومان برای هفت شب شروع می شود . و با توجه به کیفیت هتل ها ، پروازها و سایر گزینه ها این قیمت تغییر می یابد. البته ما به شما توصیه می کنیم که آخرین قیمت های مسافرت به کربلا را از کارشناس متخصص کربلای ما فقط با یک تلفن بپرسید :

67 43 67 43 021

53 88 54 88 021

835 2100 0937

آقای صبوری

7100 749 0935

آقای والی نژاد

ساعات تماس

9 صبح تا 7 بعد از ظهر

تور هوایی ارزان قیمت درجه1 کربلا

تور هوایی کربلا با هتل های درجه الف.......

اقامت به مدت 7 شب و 8 روز.......

5 شب در کربلا و 2 شب در نجف........

هتل های برج الصفا،نور النجف،قصروالعباس،قصروالمولا و سایر هتل های درجه الف دیگر...

*********************************************

هزینه تور کربلا

تور بهمن ماه زیارتی نجف و کربلا

همراه با صبحانه ناهار شام.....

گشت های زیارتی.....

بیمه،ویزا......

همراه با همراهی مدیر کاروان ، مداح و آشپز ایرانی.......

و...

*************************************

تور هوایی عتبات عالیات ویژه بهمن

تور هوایی کربلا با بهترین ایرلاین ها......

تور زیارتی کربلا و نجف با هتل های تاپ درجه الف......

*******************************

تذکرات و مدارک مورد نیاز:

اصل پاسپورت و 2 قطعه عکس رنگی 4*3 زمینه سفید.

تور ها زیر نظر کارگزاران حج و زیارت و سازمان گردشگری صورت میگیرد.

در هتل های کربلا و نجف اتاق یکنفره وجود ندارد ودر صورت درخواست هزینه آن حساب میشود.

هزینه خروج از کشور و ورود به کشور عراق به عهده مسافر میباشد.

تور های زیارتی کربلا و نجف فقط هر 5شنبه انجام میگیرد.

تور های زیارتی خود را با سعادت سیر تجربه کنید.

سعادت سیر مجری مستقیم تور های زیارتی میباشد.

تور اقساطی کربلا را از ما بخواهید

سعادت سیر گیتی

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 204 تاريخ : يکشنبه 18 بهمن 1394 ساعت: 1:44

در حال وبگردی بخاطر وبسایت تور کربلا بودم که سفرنامه کربلای زیر را که یکی از هموطنان عزیزمان منتشر کرده اند را دیدم و به ذهنم رسید که خوب است که این شرح حال زیارت کربلا را برای شما عزیزانی که با یکی از انواع تور های کربلا ی ما عازم هستید برایتان بازگو کنیم .

تور کربلا هوایی

سفرنامه زیارت کربلا

سال ها بود درباره مراسم باصفای پیاده روی اربعین از دوستان و بزرگان و توفیق یافتگان صحبت هایی می شنیدم و همیشه شوق داشتم که این توفیق شامل حالمان بشود که دسته جمعی با علم هیئتی که به نام شهدا مزین است به زیارت اربعین سیدالشهدا(ع) برویم.
انواع تور کربلا
پس از برگزاری مراسم دهه اول محرم امسال، هماهنگی ها و مقدمات لازم برای سفر کربلا انجام و چهل دو نفر از بین جمع اعضای هیئت کوله بار خود را برای سفر با پای پیاده در طریق الی الحسین آماده کردند.

ظهر روز پنج شنبه ۵ آذر مصادف با سالروز تشکیل بسیج، مزار شهدای گمنام پارک پیروزی میعادگاه بدرقه زوار امام حسین(ع) بود و با حضور دوستان هیئتی، بسیجیان و مسئولین شهرستان مراسم بدرقه و غبارروبی مزار شهدا برگزار شد.
تور کربلا ویژه
اشک چشمان جاماندگان ازکربلا و دعای خیر خانواده ها بدرقه زائران کاروان پیاده کربلا شد و حرکت در طریق الی الحسین(ع) با ذکر حضرت اباعبدالله(ع) آغاز شد. تور کربلا زمینی

اولین مجلس روضه کاروان در همان مسیر رفت و در اتوبوس انجام گرفت، در ادامه با رسیدن به منطقه خوزستان یکی از راویان دفاع مقدس از مشهد شهدای چزابه روایتگری کرد و نهایتا بامداد جمعه ۶ آذر علم کاروان هیئت خادم الشهدا که به نام امام حسین(ع) مزین بود از مرز چزابه عبور کرد.

بعد از مرز چزابه به دلیل حجم عظیم زائران و کمبود وسایل نقلیه اولین پیاده روی کاروان شروع شد. حرکت به سمت نجف که با ذکر دسته جمعی نام حضرت امیرالمومنین(ع) همراه بود مورد استقبال و همراهی دیگر زائران نیز قرار گرفت.
ثبت نام تور کربلا از همین الان
نهایتا پس از ده کیلومتر پیاده روی ادامه مسیر با یک دستگاه تریلر بدون سرپوش ادامه پیدا کرد تا کاروان را به العماره عراق رساند. کاروان از آنجا به چند گروه تقسیم و با ماشین های سواری تا دیوانیه عراق ادامه مسیر داد، از دیوانیه تا نجف به اشکال مختلف طی و نهایتا جمعه شب در موکب امام رضا(ع) در نجف اشرف گرد هم جمع آمد.

زیارت حضرت امیرالمومنین (ع) که خود وصف ناشدنی است ولی آن یک روز و دوشبی که در نجف اشرف گذشت، به برکت حضور جمع بچه های هیئتی با برگزاری مجلس روضه حضرت اباعبدالله همراه بود که در یکی از خیابان های نجف برگزار شد و مورد استقبال زوار امام علی(ع) قرار گرفت.

یکشنبه ۸ آذر نماز جماعت صبح در ابتدای مسیر جاده کربلا در نجف اشرف اقامه شد و همه کاروان کوله به دوش با پرچم ها و سربند های یالثارات الحسین(ع) و با ذکر <<یا حیدر>> و <<لبیک یا حسین>> پیاده روی به سمت کربلا را آغاز کردند. سفر زیارتی به کربلای معلی

در طول مسیر، حرکت دسته جمعی کاروان با مداحی، سینه زنی و ذکر همراه بود. نماز های یومیه به جماعت و شعار ها وحدت انگیز بود. حوالی ظهر در یکی از مواکب بین راه، بچه ها با ذکر <<علی اسد الله>> مراسم سینه زنی برپا کردند که خادمان موکب نیز کاروان را همراهی می کردند.
تور کربلا و زیارت حضرت علی ع
شب اول در موکب علی بن موسی رضا(ع) در ستون ۲۸۵ کاروان متوقف شد و در مراسمی که با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان و مداحی حاج رضا طاهری همراه بود شرکت کردند.

از برنامه های کاروان هنگام توقف در مواکب حسینی بین راه همخوانی دسته جمعی شعری به زبان عربی در وصف خادمین موکب بود که با استقبال عجیب خادمین موکب ها همراه بود.

أنتمُ الشُّرفاءْ ...أنتمُ الکُرماءْ

شما انسان های شریفی هستید... شما انسان های سخاوتمند هستید

خِدمَهً للحُسینْ ... تَبذُلُونَ العَطاءْ

برای خدمت به امام حسین (ع) هر چه دارید را میبخشید

یا حسین یا حسینْ ...یا ضِیا کُلِّ عینْ

یا حسین یا حسین ... ای نور هر دیده
ثبت نام تور کربلا را همین حالا شروع کنید.
***

زادَکُمْ ربُّنا ... نِعمهً و هَناءْ

پروردگار بر نعمت هایتان بیفزاید

شاکِرونَ لکمْ ...کُلَّ هذا السَّخاءْ

از شما به خاطر این همه سخاوت سپاسگزاریم . تور کربلا

یا حسین یا حسین ...یا ضِیا کُلِّ عینْ

یک ساعت قبل از اذان صبح پیاده روی روز دوم آغاز شد و تا ساعت ۳ بعداز ظهر ادامه یافت.

شب دوم پیاده روی، کاروان هیئت خادم الشهدا در موکب <<حق المبین>> متوقف و پس از اقامه نماز و پذیرایی خادمان موکب، مراسم عزاداری هیئت در یکی از اتاق های ساختمان موکب برپا گردید. روضه حضرت رقیه و حضرت زینب (س) خوانده شد، اوج روضه وقتی بود که صاحب موکب به همراه با دختر خردسال خود در مراسم عزاداری شرکت کرد.
تور کربلا زمینی هوایی
قدم های زائران در روز سوم نیز آنها را به سمت کربلا نزدیک تر می کرد. دیدن زائرانی از سراسر جهان که هرکدام به طریقی خود را به سمت کربلا می رساندند بسیار زیبا و اثرگذار بود، دختر خردسالی که همراه مادر خود پیاده راه را طی می کرد، نوزادی که در آغوش پدرش بود، جوانان و پیرمرد هایی که با تمام وجود از زائران پذیرایی می کردند تصاویری بود که از ذهن ها پاک نخواهد شد.

مردی را دیدیم که خاک پای زائران را از روی زمین جمع می کرد تا با خود برای تبرک ببرد و یا مرد معلولی که با التماس گرد غبار کفش های زائران را پاک می کرد و جوانی که مادرش را روی ویلچر گذاشته بود و با خود می برد.

در بین راه کاروانی از حزب الله لبنان با کاروان هیئت هم مسیر و همراه شد، بچه ها شعار میدادند: <<ماشاالله حزب الله>> <<ماشاالله نصرالله>> و کاروان حزب الله ذوق زده با دیگران همراهی می کردند. لبنانی ها از بچه ها تصاویر سیدنالقائد امام خامنه ای را می خواستند.

شب سوم پیاده روی در ستون ۱۱۸۷ در موکب <<دموع الزهراء(س)>> متعلق به اهالی شهر بصره متوقف شدیم، تصاویر شهدای مقاومت مردمی عراق در این موکب خودنمایی می کرد. تعامل بچه های هیئت با موکب دموع الزهراء(س) منجر به برگزاری مراسمی مشترک در کنار مسیر پیاده روی نجف-کربلا شد که با استقبال زائران حاضر روبرو شد.
تور کربلا با ما
روز بعد پیش از نماز صبح حرکت به سمت کربلا آغاز شد، هرچه به کربلا نزدیکتر می شدیم حال هوای معنوی کاروان عوض می شد. وارد کربلا که می شدیم چشم ها برق خاصی داشت همه بحط زده منتظر دیدن حرم بودند. تابلوهای <<الی مرقد الحسین(ع)>> از نزدیک بودن به حرم حکایت می کرد.
تور کربلا ارزان و مناسب
خرم آن لحظه که مشتاق به یاری برسد / آرزومند نگاری به نگاری برسد

از روی پل روگذر در کربلا که عبور می کردیم گنبد و گلدسته های حرم حضرت اباالفضل(ع) پیدا شد، همه ایستادند، بغض ها امان نداد و چشم ها غرق در اشک شد، زیارت عاشورا و روضه ای خواندیم و در کربلا قدم برداشتیم.

رزق کربلای کاروان وابسته به امام رئوف حضرت رضا(ع) بود و اینبار نیز در موکب امام رضا (ع) استقرار پیدا کردیم.

صبح پنج شنبه و شب جمعه، بچه های هیئت به صورت دسته جمعی در بین الحرمین مراسم روضه خوانی و سینه زنی برپا کردند و نهایتا ساعت ۳ بامداد جمعه ۱۳ آذر زائران اباعبدالله الحسین در کاروان خادم الشهدا با شهر کربلا وداع و راهی دیار خود شدند.

از کربلا تا مهران و از مهران تا حسینیه هیئت خادم الشهدا در خمینی شهر برای زائران امام حسین(ع) در اتوبوس با مرور خاطرات سفر گذشت و نهایتا بامداد شنبه ۱۴ آذر بهترین سفر به پایان رسید.
تور کربلا هوایی تور کربلا زمینی تور کربلا از تهران ثبت نام تور کربلا
تا باد چنین بادا

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 176 تاريخ : جمعه 16 بهمن 1394 ساعت: 1:52

تور کربلا - فاصله اماکن مقدس

دانستن فاصله کربلا از شهرهای زیارتی و مختلف برای فهم اینکه آیا در اولین اربعین شهادت امام حسین ع و یاران باوفایش کاروان مصیبت زده حضرت زینب س می توانسته حضور داشته باشند یا نه . به ما کمک کند. در زیر فاصله کربلا از سایر شهرها و اماکن متبرکه برای شما بازگو شده است.

تور هوایی VIP کربلا بهمن ماه

۱ـ فاصله راه مکه تا کربلا حدود ۱۴۰۰ کیلومتر است و امام حسین(ع) این مسافت را در ۲۳ روز ( از هشتم ذی حجه تا دوم محرم) پیموده است. بنابراین کاروان حسینی روزانه حدود ۶۰ کیلومتر در کوه و بیابان راه میرفتند تا به کربلا رسیدند .

- فاصله کربلا تا نجف اشرف: ۷۸ کیلومتر است و فاصله نجف تا کوفه حدود ۱۵ کیلومتر است و بنابراین فاصله کربلا تا کوفه حدود ۸۰ تا۹۰ کیلومتر میباشد .

- فاصله کربلا تا حله: ۴۵ کیلومتر فاصله نجف تا کوفه ۱۰ کیلومتر

- فاصله کربلا تا کاظمین حدوداً ۸۵ کیلومتر . فاصله نجف تا بغداد ۱۵۰ کیلومتر

- فاصله کربلا تا آرامگاه حر: ۷ کیلومتر فاصله بغداد تا سامرا 124 کیلومتر

ـ در زمان امام حسین ،کوفه شهری نو بنیاد با عمری پنجاه ساله بود که مردم آن، از مناطق دیگر به آنجا آمده بودند. بیشتر آنها نیروهای نظامی بودند که درآمدشان حقوق سالانه ای بود که اول هر سال از بیت المال میگرفتند و اول سال قمری هم محرم بود.

در این وضعیت بود که عبیدالله ابن زیاد گفت: <<هر کس به جنگ حسین(ع) نرود، حقوق سالانه اش امسال پرداخت نمیشود و حقوقش از بیت المال قطع میشود و هرکس به جنگ حسین(ع) برود، افزون بر حقوق سالانه، پاداش فراوان و اضافه کاری ویژه ای میگیرد.>>

- اشخاص موثق می گویند مسافت کوفه تا شام را طی سه روز به راحتی می توان پیمود.

- در تابلوی بین شهری وزارت راه سوریه نوشته شده: دمشق - بغداد ۵۰۰ کیلومتر.

از بغداد تا کوفه نیز حدود ۱۵۰ کیلومتر و از بغداد تا کربلا حدود ۷۰ کیلومتر می باشد.

محدث قمی می گوید: << روز هشتم، یزید اهل بیت را روانه کرد.>>

با توجه به ورود اهل بیت (ع) در روز اول صفر و فاصله ده روزه کوفه به شام ( چنان که سید اعتراف دارد) رسیدن اهل بیت (ع) به کربلا را در بیستم صفر به آسانی می توان تصدیق و باور کرد. چون حدود دوازده روز می شود.

- امام حسین (ع)، فاصله ۴۷۰ کیلومتری مدینه و مکه را پنج روزه پیمودند ( تقریبا روزانه ۹۰ کیلومتر) در نتیجه مسافت شام تا کربلا را که حدود ۵۷۰ کیلومتر است، طی هفت روز به راحتی می توان پیمود. و مسافت شام تا کوفه را به طور عادی هشت روزه می توان طی کرد.

- سرعت شتر در بیابان به دوازده کیلومتردر ساعت میرسد.

**************************************

انواع تور های هوایی کربلا

تور زیارتی کربلا از تهران

دلم هوای تو کرده یا حسین

تور هوایی کربلا با بهترین هتل های عراق درجه الف.......

زمان اقامت به مدت 7 شب و 8 روز.......

5 شب در کربلا و 2 شب در نجف........

هتل های برج الصفا،نور النجف،قصروالعباس،قصروالمولا و سایر هتل های درجه الف دیگر...

*********************************************

انواع تور های هوایی کربلا

تور زیارتی کربلا از تهران

تور هوایی عتبات عالیات درجه1

همراه با صبحانه ناهار شام.....

گشت های زیارتی.....

بیمه،ویزا......

همراه با همراهی مدیر کاروان ، مداح و آشپز ایرانی.......

و...

*************************************

تور هوایی VIP کربلا

تور هوایی کربلا با بهترین ایرلاین ها......

تور زیارتی کربلا و نجف با هتل های تاپ درجه الف......

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 198 تاريخ : چهارشنبه 14 بهمن 1394 ساعت: 4:42

نام های مختلف کربلا


سرزمین کربلا نام ها و اسامی مختلفی در طول تاریخ داشته است که در این مطلب از وبسایت تور کربلا برای شما بازگو می کنیم امیدواریم که برای شما مفید واقع شود.


اسم ها و نام های مختلف کربلا

ثبت نام تور کربلا

*کربلا ؛

به گزارش صراط به نقل از مرکز خبر حوزه، کمال الدین دمیری در کتاب حیات الحیوان نقل کرده، وقتی امام حسین(ع) به کربلا رسید، از نام آن مکان سؤال کرد. گفته شد: کربلا، امام فرمود: کرب و بلاء، پدرم علی علیه السلام در راه صفین وقتی به اینجا رسید و من همراه او بودم از نام این مکان سؤال کردند. بعد حضرت امیرالمؤمنین (ع) فرمودند: <<این جا محل بار انداز آنان است و این جا محل ریختن خون آنان است. >> سؤال شد چه کسانی را می فرمایید؟ حضرت فرمود: افرادی از آل محمد(ص) که در این مکان کشته می شوند.

تور کربلا گروهی
* طف

عنوان دیگر سرزمین کربلا <<طف>> می باشد.

صاحب کتاب <<مراصدالاطلاع فی اسامی الامکنة و البقاع>> متوفای قرن هشتم هجری، در مورد کلمه <<طف>> می گوید: طف به فتح طاء و تشدید فاء، سرزمینی از توابع کوفه در طرف خشکی است که در آن جا مقتل حسین(ع) بود.
تور کربلا از تهران
* عمورا

نام دیگر کربلا، عمور است. عموراء نام عبری کربلاست. نقل شده که اما حسین(ع) در شب عاشورا در جمع اصحاب و اهل بیت(ع) خود فرمود: جدّم رسول الله(ص) به من خبر داد که حوادث روزگار مرا وادار به رفتن به سوی عراق می کند. پس فرود می آیم در سرزمینی که به آن <<عمورا و کربلا>> گفته می شود و در همین سرزمین شهید می شود و آن وعده که جدم فرمود، نزدیک شده است.

تور کربلا در تمام ایام سال
* نینوا

<<نینوا>> نیز از نام های کربلا است. نینوا نزدیک کربلا و در شرق آن واقع بوده و به آن هندیه می گویند و به زبان محلی طُوَیْرِیج گفته می شود و دارای باغ ها و نخلستان ها و بر ساحل نهر فرات است و در آن زمان اهل کتاب از یهود و نصارا نیز در آن جا ساکن بوده اند.

از دیگر اسامی کربلا، <<نواویس>> بوده و در جنب نینوا واقع است که فعلا جزء هندیه یعنی طویریج شده و مردم آن جا همه از شیعیان با حرارت و مخلص اهل بیت(ع) می باشند.

امام حسین(ع) در خطبه ای که در مکه و قبل از حرکت بسوی عراق خواندند، فرمود: خطّ الموت علی وُلد آدم تا می فرماید: کأنی بأوصالی یقطعها عسلان الفلوات بین النواویس و کربلا. گویا می بینم که رگ های بدنم را گرگ های بیابان (منظور اهل کوفه) بین نواویس و کربلا قطعه قطعه می کنند.
کربلا از تهران
* عقر

از دیگر نام های کربلا <<عَقر>> است. عقر به فتح عین و سکون قاف و راء، به آن، عقر بابل نیز گفته می شود.
ثبت نام تور کربلا هر روز
* حیر یا حایر

نام دیگر کربلا، حایر می باشد. متوکل عباسی از خلفای بنی عباس، نسبت به علی و اولاد علی کینه و دشمنی خاصی داشت، مردم را از زیارت سید الشهدا(ع) منع نمود، زوار را عقوبت و مجازات می کرد و دستور داد قبر امام حسین(ع) را خراب و بجای آن شخم نموده و زراعت کردند. به گاو ها دستگاه شخم بسته و آن منطقه را شخم زدند. البته گاو ها به هیچ وجه روی قبر مقدس سید الشهدا(ع) نمی رفتند.

بعضی از شاهدان عینی گفته اند؛ با چوب به گاو ها می زدند، بگونه ای که چوب می شکست ولی گاوها جلو نمی رفتند و زمانی که آب روی زمین های شخم زده رها کردند، آب روی قبر نرفت و اطراف قبر حلقه زد و چون آب به جلو نمی رفت گفتند: <<حاز الماء أی تحیر الماء>> آب حیران ماند و این قسمت را حایر و حیر نام نهادند. یعنی محل تحیر و توقف آب و نرفتن آب به روی قبر سید الشهدا(ع) .

مرحوم محدث قمی در کتاب تتمة المنتهی از ابو الفرج ابن جوزی نقل کرده، کسی جرئت تخریب این قبر شریف را نداشت تا این که دیزج یهودی با عده ای از یهود برای این کار اجیر شدند و اقدام به این کار کردند و تا دویست جریب از اطراف قبر را شخم و آب بر آن جاری کردند و در اطراف آن زمین به مسافت هر میل، نگهبانان گماشته بودند که هرکس به مقصد زیارت قبر شریف بیاید او را دستگیر نموده و مجازات کنند.
تور کربلا هوایی هر هفته

* شُفَیَّه

<<شُفَیَّه>> از قراء طف و از منازل بنی اسد بود که در شمال کربلا به طرف قبر عون می باشد و از دیگر نام های کربلا است.

<<غاضریه با غاضرات>> آخرین نام از نام های کربلا است. این مکان از توابع کوفه و منسوب به غاضره بنی اسد در شمال کربلا می باشد. آثار قطعه بنی اسد از قدیم در این زمین ها بوده که امروزه نیز وجود دارد و از همین روستا قبیله بنی اسد به کربلا آمدند و اجساد شهدای کربلا را دفن نمودند و عمده زمین کربلا در تملک این قبیله بود که امام حسین(ع)، زمانی به کربلا وارد شدند زمین کربلا را از آنان و اهل نینوا که مالک شرق کربلا بودند، خریداری نمود.

آنچه خواندید مطالبی از کتاب <<سیری در عتبات و اماکن مقدسه در عراق>> است که در قالب سفرنامه به واگویی تاریخ و جغرافیای عراق پرداخته است.

برخی از عناوین بخش های اصلی کتاب شامل : <<محدوده جغرافیایی عراق و جمعیت آن>>، <<نجف اشرف>>، <<تاریخ حیات امیرالمؤمنین(ع) به طور اجمال>>، <<کیفیت دفن و قبر مقدس امیرالمؤمنین سلام الله علیه>>، <<کوفه>>، <<تأسیس حوزه علمیه نجف اشرف و علمایی که در آن جا مدفونند>>،، <<حله>>،، <<کربلا>>، <<خلاصه ای از تاریخ امام همام ابی عبدالله الحسین(ع)>>، <<کاظمین>>، <<خلاصه ای از زندگی امام جواد(ع) >>، <<قبور علما و بزرگانی که در کاظمین مدفونند>>، <<بغداد>>، <<خلاصه ای از زندگانی امام هادی(ع)>>، <<خلاصه ای از زندگانی امام حسن عسگری(ع)>> و <<امام روازدهم حضرت صاحب الزمان(عج) >> می باشد.

کتاب <<سیری در عتبات و اماکن مقدسه عراق>> تالیف محمدعلی فاضل فیروز آبادی با شمارگان هزار نسخه در 496 صفحه و با قیمت هفت هزار تومان از سوی انتشارات منشوران دارالتفسیر منتشر شده است.

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 543 تاريخ : سه شنبه 13 بهمن 1394 ساعت: 1:15

تور کربلا اسفند

اگر شما هم جزو کسانی هستید که تصمیم گرفته اید که در اسفند ماه امسال زائر امام حسین ع شوید و با انتخاب یکی از انواع تور کربلا در اسفند بتوانید در آخرین ماه سال به زیارت کربلا نائل شوید خوب است در انتخاب اسفند ماه دو گزینه را لحاظ کنید اول آیا می خواهید لحظه سال تحویل در کربلا باشید که در این صورت باید تورهای کربلا روزهای آخر اسفند رو انتخاب کنید البته در این صورت با اوج شلوغی در کربلا مواجه می شوید. اگر می خواهید کربلا خلوت تر باشد و با دل صبر زیارت کنید باید گزینه دوم رو انتخاب کنید یعنی انتخاب تور کربلا را برای روزهای ابتدایی و میانی اسفند انتخاب نمایید.

برای ثبت نام فوری کربلا اینجا کلیک کنید

تور کربلا اسفند فوری

تور هوایی ارزان قیمت درجه1 کربلا

تور هوایی کربلا با هتل های درجه الف.......

اقامت به مدت 7 شب و 8 روز.......

5 شب در کربلا و 2 شب در نجف........

هتل های برج الصفا،نور النجف،قصروالعباس،قصروالمولا و سایر هتل های درجه الف دیگر...

*********************************************

تور هوایی کربلا ارزان قیمت

تور هوایی کربلا با بهترین ایرلاین ها......

تور زیارتی کربلا و نجف با هتل های تاپ درجه الف......

*******************************

تذکرات و مدارک مورد نیاز:

اصل پاسپورت و 2 قطعه عکس رنگی 4*3 زمینه سفید.

تور ها زیر نظر کارگزاران حج و زیارت و سازمان گردشگری صورت میگیرد.

در هتل های کربلا و نجف اتاق یکنفره وجود ندارد ودر صورت درخواست هزینه آن حساب میشود.

هزینه خروج از کشور و ورود به کشور عراق به عهده مسافر میباشد.

تور های زیارتی کربلا و نجف فقط هر 5شنبه انجام میگیرد.

تور های زیارتی خود را با سعادت سیر تجربه کنید.

سعادت سیر مجری مستقیم تور های زیارتی میباشد.

تور اقساطی کربلا را از ما بخواهید

سعادت سیر گیتی

تماس با...........................................43674367

کانتر مربوطه آقای صبوری

تماس........................................09372100835

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 168 تاريخ : يکشنبه 11 بهمن 1394 ساعت: 12:00

تور هوایی کربلا VIP اسفند 94

آخرین فرصت برای تور زیارتی کربلا در سال 94

برگزاری انواع تورهای هوایی کربلا به صورت VIP در عید نوروز

این نوع تور های زیارتی کربلا تا آخر فروردین 95 ادامه دارد

آخرین ماه سال را برای مسافرت به کربلا کاظمین و سامراء از دست ندهید

برگزاری انواع تورهای زیارتی کربلا و نجف

تور هوایی کربلا به همراه بهترین هتل های درجه الف.......

اقامت تور زیارتی به مدت 7 شب و 8 روز.......

5 شب در کربلا و 2 شب در نجف........

هتل های برج الصفا،نور النجف،قصروالعباس،قصروالمولا و سایر هتل های درجه الف دیگر...

*********************************************

تور هوایی VIP کربلا بهمن ماه

تور زیارتی نجف و کربلا

همراه با صبحانه ناهار شام.....

گشت های زیارتی.....

بیمه،ویزا......

همراه با همراهی مدیر کاروان ، مداح و آشپز ایرانی.......

و...

*************************************

تور هوایی عتبات عالیات

تور هوایی کربلا با بهترین ایرلاین ها......

تور زیارتی کربلا و نجف با هتل های تاپ درجه الف......

*******************************

تور هوایی VIP کربلا بهمن ماه

تذکرات و مدارک مورد نیاز:

اصل پاسپورت و 2 قطعه عکس رنگی 4*3 زمینه سفید.

تور ها زیر نظر کارگزاران حج و زیارت و سازمان گردشگری صورت میگیرد.

در هتل های کربلا و نجف اتاق یکنفره وجود ندارد ودر صورت درخواست هزینه آن حساب میشود.

هزینه خروج از کشور و ورود به کشور عراق به عهده مسافر میباشد.

تور های زیارتی کربلا و نجف فقط هر 5شنبه انجام میگیرد.

تور های زیارتی خود را با سعادت سیر تجربه کنید.

سعادت سیر مجری مستقیم تور های زیارتی میباشد.

تور اقساطی کربلا را از ما بخواهید

سعادت سیر گیتی

تماس با...........................................43674367

کانتر مربوطه آقای صبوری

تماس........................................09372100835

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 188 تاريخ : شنبه 10 بهمن 1394 ساعت: 0:58

خیلی زود می خوام برم تور کربلا

اگر شما هم جزو آندسته از کسانی هستید که یکدفعه شرایطی برای مسافرت زیارتی و تور کربلا هوایی برایتان ایجاد شده است مطمئن باشید ما همه رقمه در کنار شما خواهیم بود تا در اولین فرصت و در اولین پرواز به عراق شما را به سفر زیارتی کربلا رهسپار کنیم فقط کافی است که با متخصص تور های کربلا ی ما تماس بگیرید تا جدیدترین اطلاعات و ارقام در مورد سفر زیارتی کربلا را برایتان مهیا سازد.پ

خیلی زود می خوام برم تور کربلا هوایی

تور هوایی VIP بهمن ماه کربلا

تور هوایی کربلا با هتل های درجه الف.......

اقامت به مدت 7 شب و 8 روز.......

5 شب در کربلا و 2 شب در نجف........

هتل های برج الصفا،نور النجف،قصروالعباس،قصروالمولا و سایر هتل های درجه الف دیگر...

*********************************************

تور کربلا ویژه نوروز 95.تور کربلا.تور کربلا بهمن ماه 94.تور کربلا بهمن.تور کربلا بهمن 94

تور زیارتی نجف و کربلا درجه1

همراه با صبحانه ناهار شام.....

گشت های زیارتی.....

بیمه،ویزا......

همراه با همراهی مدیر کاروان ، مداح و آشپز ایرانی.......

و...

*************************************

تور هوایی زیارتی نجف ویژه زمستان

تور هوایی کربلا با بهترین ایرلاین ها......

تور زیارتی کربلا و نجف با هتل های تاپ درجه الف......

*******************************

تذکرات و مدارک مورد نیاز:

اصل پاسپورت و 2 قطعه عکس رنگی 4*3 زمینه سفید.

تور ها زیر نظر کارگزاران حج و زیارت و سازمان گردشگری صورت میگیرد.

در هتل های کربلا و نجف اتاق یکنفره وجود ندارد ودر صورت درخواست هزینه آن حساب میشود.

هزینه خروج از کشور و ورود به کشور عراق به عهده مسافر میباشد.

تور های زیارتی کربلا و نجف فقط هر 5شنبه انجام میگیرد.

تور های زیارتی خود را با سعادت سیر تجربه کنید.

سعادت سیر مجری مستقیم تور های زیارتی میباشد.

تور اقساطی کربلا را از ما بخواهید

سعادت سیر گیتی

تماس با...........................................43674367

کانتر مربوطه آقای صبوری

تماس........................................09372100835

کلمات کلیدی :

انواع تور کربلا ویژه نوروز . کربلا تعطیلات عید.امام حسین تور ارزان قیمت کربلا 95 تور اقساطی کربلا تور زمینی کربلا تور زیارتی به کربلا تور زیارتی عتبات عالیات با هواپیما تور زیارتی کربلا تور عتبات تور عتبات عالیات تور عتبات عالیات هوایی تور عتبات هوایی تور نجف و کربلا با هواپیما تور نوروزی کربلا تورهای زیارتی کربلا تورهای هوایی کربلا.تور کربلا بهمن ماه 94 . تور هوایی عتبات عالیات تور هوایی کربلا تور هوایی کربلا از تهران تور هوایی کربلا و نجف تورکربلا تور کربلا تور کربلا آبان95 تور کربلا اردیبهشت 95 تور کربلا از تهران تور کربلا با هواپیما تور کربلا فروردین 95 تور کربلا نوروز95 تور کربلا هوایی تور کربلا هوایی از تهران تور کربلا هوایی تهران تور کربلا هوایی قیمت تور کربلا و نجف تور کربلا و نجف با هواپیما تور کربلا و نجف هوایی زیارت زیارت کربلا قیمت تور عتبات قیمت تور عتبات با هواپیما قیمت تور هوایی کربلا قیمت تور کربلا قیمت تور کربلا با هواپیما قیمت تور کربلا هوایی قیمت تور کربلا و نجف کربلا

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 189 تاريخ : چهارشنبه 7 بهمن 1394 ساعت: 23:28

ثبت نام کربلا عید

آیا شما هم جزو آندسته هستید که می گویند : عید می خواهیم برویم زیارت کربلا ، تعطیلات عید نوروز می خواهیم تور کربلا بریم ، از کجا بلیط هواپیما برای کربلا بگیریم ، کدام آژانس مسافرتی برای تور کربلا خوبه ؟ از کجا بفهمیم که آژانس های مسافرتی که سفر زیارتی کربلا را ارائه می دهند تبلیغات آنها درسته ؟ برای تور کربلا عید نوروز چه زمانی اقدام کنیم ؟

کلمات کلیدی ثبت نام کربلا عید :

انواع تور کربلا ویژه نوروز . کربلا تعطیلات عید.امام حسین تور ارزان قیمت کربلا تور اقساطی کربلا تور زمینی کربلا تور زیارتی به کربلا تور زیارتی عتبات عالیات با هواپیما تور زیارتی کربلا تور عتبات تور عتبات عالیات تور عتبات عالیات هوایی تور عتبات هوایی تور نجف و کربلا با هواپیما تور نوروزی کربلا تورهای زیارتی کربلا تورهای هوایی کربلا.تور کربلا بهمن ماه . تور هوایی عتبات عالیات تور هوایی کربلا تور هوایی کربلا از تهران تور هوایی کربلا و نجف تورکربلا تور کربلا تور کربلا آبان تور کربلا اردیبهشت تور کربلا از تهران تور کربلا با هواپیما تور کربلا فروردین تور کربلا نوروز تور کربلا هوایی تور کربلا هوایی از تهران تور کربلا هوایی تهران تور کربلا هوایی قیمت تور کربلا و نجف تور کربلا و نجف با هواپیما تور کربلا و نجف هوایی زیارت زیارت کربلا قیمت تور عتبات قیمت تور عتبات با هواپیما قیمت تور هوایی کربلا قیمت تور کربلا قیمت تور کربلا با هواپیما قیمت تور کربلا هوایی قیمت تور کربلا و نجف کربلا

95-96 97-98-99

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 261 تاريخ : چهارشنبه 7 بهمن 1394 ساعت: 23:28